Med “Babel” har Alejandro González Iñárritu kreeret et insisterende monument over klodens og ikke mindst menneskehedens tilstand. Det er et gevaldigt spark i mellemgulvet og en skarp opfordring til selvransagelse. Med stjerner som Brad Pitt, Cate Blanchett og Gael García Bernal på rollelisten skulle succesen være sikret, men selv uden havde “Babel” nu nok klaret sig. Til styrkerne hører en universel og vedhængende fortællng, der med sin væsentlighed, klippestil og lydkulisser må høre til blandt sidste års absolut bedste film. Blot er det ærgerligt, at udgivelsen ikke rummer plads til nævneværdigt ekstramateriale.
#1 squee 17 år siden
Rigtig god anmeldelse og rigtig god film!
#2 chuck 17 år siden
#3 Highland Park 17 år siden
#4 McPeter 17 år siden
Utroligt flot klippet og utrolig stærk lydside og soundtrack. En skam at der - som nævnt i anmeldelsen - stort set kun benyttes fronthøjtalerne.
Og så var jeg også meget skuffet over det fraværende ekstramateriale. Når man sætter disken i får man en Dansk, Svensk, Norsk, Finsk menu, men når man har valgt sine undertekster er der INTET mere. Ikke engang en menu hvor man kan vælge lydinstillinger, scene-selection, etc kommer der. Meget besynderligt, for tror virkelig det er en film der kunne have haft en hel del interessandt ekstramateriale, bl.a. i form af et kommentarspor.
Jeg ved ikke om der findes udgivelser med en ekstradisk el.lign.? Nogen der ved det?
#5 filmz-gofferoffer 17 år siden
#6 squee 17 år siden
Helt enig! Oscar akademiet er altid uenig med mig.
#7 king b 17 år siden
Men kære Uffe, kan du ikke snart begynde at anmelde lydsidens kvalitet i stedet for bare at skrive om, hvor meget der kommer ud af baghøjttalerne? Selvfølgelig er mængden af surround en del af helhedsindtrykket, men ærlig talt siger det ikke nødvendigvis særlig meget om kvaliteten af dvd'ens lydspor. Der findes også fremragende mono-lydsider, der gør sig rigtig godt på dvd...
#8 McPeter 17 år siden
#9 lagoni 17 år siden
#10 king b 17 år siden