Men ok, det er snart jul, og man skulle da være et skarn, hvis ikke en morsom julefilm kunne få en lidt i stemning. For morsom er lige præcis, hvad “Bad Santa” er – og hvem har så brug for en god fortælling?

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 chuck 19 år siden

#10 Det her er i hvert fald "sjovt" ;)
Mit kryptonit er dumme danske oversættelser. Ved ikke helt om den tæller, for det gælder vel de fleste fornuftige danskere?
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#12 putandtake 19 år siden

#7-9 det er da en vældig underholdende (fornøjelig, grinagtig, barok, burlesk) diskussion I har gang i, men særlig morsom er den ikke…
Gravatar

#13 filmz-Bruce 19 år siden

Jeg kan sagtens finde et mere forkvaklet og misbrugt ord. "Respekt". Brugt i flæng de senere år af folk, som kan li' at sidde på deres flade røv og måske snige sig til at lave lidt fingersymboler som dagens store højdepunkt. Se det er sgu' da morsomt!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#14 filmz-yoshimura 19 år siden

#11 Dumme danske oversættelser så som?
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#15 filmz-psmadsen 19 år siden

"Det bare mænd" ?
"Bourne: DUELLEN" ?
Faktisk svært at komme på dem nu jeg tænker mig om... Men ja danske oversættelser af filmtitler er slemt...eller dvs det er oversættelser i underteksterne sådan set også... i større grad...
hehe
Gravatar

#16 DjBeau 19 år siden

#10 Jeg undskylder mange gange, at jeg brugte det højst intellektuelle ord "morsom." Eller et "jegtrorjegerklog-ord" hedder det jo i fagsproget...
Og det var så slut for dagens sarkastiske kommentarer...

Dummeste danske oversættelser:
Die hard with a Vengeance = Die hard - mega hard
Cruel Intentions = Sex Games
What would Egon Olsen do?
Gravatar

#17 filmz-japex 19 år siden

Basketball Diaries -> Streets of New York er også en klassisk "oversættelse"
Gravatar

#18 ks 19 år siden

En nyere en af slagsen.

Cellular ->> Final Call
Gravatar

#19 Hal60 19 år siden

Den film er da alt for grineren. Bedste julefilm siden Far's fede juleferie! Anmelderne herinde har en mærkelig smag for film...
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#20 ks 19 år siden

Definer hvad du mener med en "mærkelig filmsmag"? Er den underlig fordi den er anderledes end din?

Skriv ny kommentar: