En værdig arvtager. Selvom Burtons to film stadig hører til noget af de flottest, jeg har set, så er “Batman Begins” lidt mere interessant, når det kommer til historien og universet. En tiltrængt fornyelse og forhåbentligt den første i en række af mange – og en dvd-udgivelse, der bør ejes af enhver Batman-fan.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-Bruce 17 år siden

#17 Jeg er til dels enig. Det er helt klart blevet trendy med hurtige klip og up-close. Eftersom flere og flere film benytter det, lærer man også lidt at leve med det. Når man så endelig ser en film, hvor man kan nyde hele scenografien ved en godt gennemført kamp- eller actionscene, ja så ved man hvad man er gået glip af.

Men igen er det individuelt. Nogle gange virker det, andre ikke. For nogle virker det, som ikke virker for andre. Det virker stort set i Batman Begins for mig, mens det er et kæmpe irritationsmoment i de fleste scener i Bourne Supremacy for mig. Måske fordi det også her bruges dogmeagtigt (fodmaler syndromet) og samtlige scener, selv dialog i et kontor, skal fremstå på ecstasy. Tilgengæld var Supremacy nærmest stillestående ifht. slutscenen i "Domino" som må være optaget med munden af en epileptisk spastiker på crack.

Men måske er det en måde at få de ekstremt høje udgifter skåret ned, når man alligevel ikke kan se halvdelen og dermed kan få flere meter rulle film godkendt.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

#22 17 år siden

#21 Det sidste du skriver er desværre også mit gæt, hvilket kunne pege på, at det ikke er et forbigående modelune.

Det burde dog ikke være tilfældet i fx. Episode II, jf. hvad jeg skriver under #19. Dér er jo ellers ikke sparet på budgettet.
Gravatar

#23 filmz-Bruce 17 år siden

#22 Kan ikke lige huske den scene fra Episode II. Der er et par scener i en mark fra den film, jeg stadig kæmper for at slettet fra hukommelsen :(
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#24 filmz-Kadann 17 år siden

#19 -

Der er forskel på at være stor Bat-fan og være ukritisk. ;) For eksempel er jeg ikke glad for den nye animerede serie fra WB, "The Batman", selvom jeg ellers er meget glad for størstedelen af de serier de har smidt på banen.

Med hensyn til "Episode II", mener jeg at den scene er en af de mindste problemer i filmen, selvfølglig er det ikke en 100% heldig scene, men den generer mig ikke voldsomt meget. Måske er det fordi at scenen med Yoda vs. Dooku kommer lige bagefter.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org

#25 17 år siden

Det var ikke fordi jeg ikke finder, at Episode II iøvrigt er problemfri. Det var blot et andet eksempel på irriterende MTV-cutting. Episode II er den svageste af alle SW film! Faktum! Det ved alle! Den indeholder bl.a. den værste scene i alle SW-film: "3PO drager i krig med nyt hoved / ny krop." Forstår dog ikke din glæde ved Yoda/Dooku-duellen. Han var jo en tåbelig yoyo, ham Yoyo-da. (Med mindre jeg misforstår dig, og du synes Yoda/Dooku-duellen er endnu værre end anakin/Dooku) Den duel med Dooku skulle Samuel Jackson have taget i stedet for Yoyo-da! Nå, det var lige OT :-)
Gravatar

#26 filmz-jeangrey55 17 år siden

den bestde af dem alle den er pise god dre scacrow og rash a guel og liam nesson og crhisofer bale er skide gode
Gravatar

#27 filmz-mcclane 16 år siden

batman begins er den bedste superhelte film jeg har set jubii
Gravatar

#28 filmz-mcclane 16 år siden

glæder mig til forsættelsen til batman begins,-dark knight har julelys i øjene ved tanken om en batman film.
Gravatar

#29 filmz-jeangrey55 16 år siden

spørgs mål hvem af disse film har de dårligsste effekter og bedste af det 5 batman film
Gravatar

#30 filmz-DocDoom 16 år siden

29: Du er Chefen til at tage gamle tråde op, dét må jeg gi' dig! Efter at denne tråd har været død i et halvt år, tager du den op i april i år - og nu igen i november.

Men lad mig svare alligevel:

Typisk har den ældste film om ikke de dårligste så i hvert fald... tja, de ældste (dvs. mest bedagede) specialeffekter. Det passer vel også meget godt på Batman-filmene, lige fra Adam West til Christian Bale.

Ordet "dårlig" skal vel ses i kontekst af produktionstidspunktet. Jeg husker ikke nogen af Batman-filmene specielt for deres specialeffekter, hverken for særligt dårlige effekter eller eller for særligt fantastiske effekter.

Enhver film er primært drevet af en god historie, ikke af effekter. Den gode historie er vel mest fraværende i Schwarzenegger-filmen om Mr. Freeze.

Hvis jeg SKAL vælge én, som jeg husker for ringe effekter, så må det faktisk blive den nyeste; Batman Begins. Eller det er måske nærmere en kombination af svag koreografi og irriterende kameraarbejde:

Stort set alle slagsmålene er kendetegnet ved, at man simpelthen ikke kan se, hvad der foregår, fordi det hele er skudt i to-sekunders sekvenser i ekstremt closeup. Det er MTV-klipning, når det er aller dårligst!
That's no moon. It's a space station.

Skriv ny kommentar: