En værdig arvtager. Selvom Burtons to film stadig hører til noget af de flottest, jeg har set, så er “Batman Begins” lidt mere interessant, når det kommer til historien og universet. En tiltrængt fornyelse og forhåbentligt den første i en række af mange – og en dvd-udgivelse, der bør ejes af enhver Batman-fan.
#31 filmz-CAADK 16 år siden
Bruce: Batman has no limits
#32 filmz-DocDoom 16 år siden
Det er imo. ikke et spørgsmål om at forny slagsmål på film hele tiden. Men derfor skal det jo stadig være fængende og effektfuldt. Det kan det godt være, selom lignende er set før.
Og kan man så også tilføje noget nyt, så er det da bare godt. Jeg var fx. imponeret, da jeg første gang så duellen mellem Darth Supermarked og de to jedier i SW The Phantom Menace. Det var helt fantastisk koreograferet, og samtidig introduceredes martial arts bevægelser til SW-universet. Det var fandeme fedt!
De illustrerer faktisk meget godt, hvad jeg mener, for duellerne i de tre oprindelige SW-film bærer netop præg af at være lavet ud fra den devise, som du nævner - "hvor mange gange kan man forny slagsmål på film" - og derfor er lavet som noget, der blot skal overstås. Derfor BLIVER det også noget, der blot skal overstås, når man ser filmen.
(Og nej, jeg kan selvfølgelig i det hele IKKE bedre lide de nye SW-film end de gamle.)
#33 filmz-CAADK 16 år siden
Bruce: Batman has no limits
#34 filmz-DocDoom 16 år siden
#35 Spanner 16 år siden
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#36 filmz-DocDoom 16 år siden
#37 filmz-jeangrey55 16 år siden
#38 filmz-DocDoom 16 år siden
EDIT: En nærlæsning af dit seneste indlæg får mig til at tro, at det faktisk også er det du mener. Vi takker for din anmeldelse!
#39 Bony 16 år siden
Jeg fatter stadig ikk' hvad han skriver!
#40 filmz-DocDoom 16 år siden
Han skriver, at grunden til, at han i april tog en gammel tråd op, var, at han først da oprettede sig som bruger på Filmz, og at han således ikke havde mulighed for at kommentere Batman Begins før da, og at eftersom den fortjener en kommentar, så skrev han i nærværende anmeldelsestråd, selvom anmeldelsen var halvgammel.
Nu glæder jeg mig til at høre erlingurs redegørelse for, hvorfor han så genåbner ballet endnu en gang i #29, atter fire mdr. senere :-)