En værdig arvtager. Selvom Burtons to film stadig hører til noget af de flottest, jeg har set, så er “Batman Begins” lidt mere interessant, når det kommer til historien og universet. En tiltrængt fornyelse og forhåbentligt den første i en række af mange – og en dvd-udgivelse, der bør ejes af enhver Batman-fan.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 filmz-CAADK 16 år siden

Nolan har udtalt at det er meningen, for at få fornemmelsen af hvordan det er at kæmpe mod Batman, i tilfældet med BB. Desuden syntes jeg i gør det til et større problem end det er, jeg mener hvor mange gange kan man forny slagsmål på film?
Alfred: Know your limits, Master Wayne
Bruce: Batman has no limits
Gravatar

#32 filmz-DocDoom 16 år siden

#31: Meget god undskyldning Nolan kommer med for at have lavet nogle crappy scener. Nej ok, jeg tvivler da ikke på, at han mener det. Men det virker bare slet ikke for mig.

Det er imo. ikke et spørgsmål om at forny slagsmål på film hele tiden. Men derfor skal det jo stadig være fængende og effektfuldt. Det kan det godt være, selom lignende er set før.

Og kan man så også tilføje noget nyt, så er det da bare godt. Jeg var fx. imponeret, da jeg første gang så duellen mellem Darth Supermarked og de to jedier i SW The Phantom Menace. Det var helt fantastisk koreograferet, og samtidig introduceredes martial arts bevægelser til SW-universet. Det var fandeme fedt!

De illustrerer faktisk meget godt, hvad jeg mener, for duellerne i de tre oprindelige SW-film bærer netop præg af at være lavet ud fra den devise, som du nævner - "hvor mange gange kan man forny slagsmål på film" - og derfor er lavet som noget, der blot skal overstås. Derfor BLIVER det også noget, der blot skal overstås, når man ser filmen.

(Og nej, jeg kan selvfølgelig i det hele IKKE bedre lide de nye SW-film end de gamle.)
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#33 filmz-CAADK 16 år siden

#32 Jeg er helt enig, duellen i Phantom er også en af mine yndlingsting ved de nye film. Fatter egentligt at "ryste" kamera er ved at blive noget man bruger i mainstream actionfilm, som Transformers. Dog syntes jeg det er ok at Paul Greengrass, der introducerede det, bruger det, og når der er en reel begrundelse, som i BB.
Alfred: Know your limits, Master Wayne
Bruce: Batman has no limits
Gravatar

#34 filmz-DocDoom 16 år siden

33: Ja, Bourne Supremacy og Ultimatum er sjældne eksempler på, at disse korte, shaky closeups virker.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#35 Spanner 16 år siden

Hvis så bare han kunne have ladet være med at ryste kameraet i resten af filmen, havde det bare været skønt
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#36 filmz-DocDoom 16 år siden

Det er rystende!
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#37 filmz-jeangrey55 16 år siden

det er nok fordi jeg har ikke and meldt den før i april det først når jeg kommer til filmz skal jeg lige andmelde den ok
Gravatar

#38 filmz-DocDoom 16 år siden

#37: Det er jo nærmest sort snak, men det er da ikke korrekt, at du ikke anmeldte den i april: Det skrev da denne meget præcise anmeldelse:

"den bestde af dem alle den er pise god dre scacrow og rash a guel og liam nesson og crhisofer bale er skide gode"

EDIT: En nærlæsning af dit seneste indlæg får mig til at tro, at det faktisk også er det du mener. Vi takker for din anmeldelse!
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#39 Bony 16 år siden

#38 - WTF! Nærlæsning?!

Jeg fatter stadig ikk' hvad han skriver!
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#40 filmz-DocDoom 16 år siden

#39: Hehe :-) Jeg oversætter:

Han skriver, at grunden til, at han i april tog en gammel tråd op, var, at han først da oprettede sig som bruger på Filmz, og at han således ikke havde mulighed for at kommentere Batman Begins før da, og at eftersom den fortjener en kommentar, så skrev han i nærværende anmeldelsestråd, selvom anmeldelsen var halvgammel.

Nu glæder jeg mig til at høre erlingurs redegørelse for, hvorfor han så genåbner ballet endnu en gang i #29, atter fire mdr. senere :-)
That's no moon. It's a space station.

Skriv ny kommentar: