Den tekniske præsentation på denne dvd er gennemsnitlig, og desværre er der her tale om en skrabet udgivelse uden nævneværdigt ekstramateriale. Det ændrer dog ikke ved, at “Dødsenglen” er en helt igennem eminent film, der viser noget af det bedste fra Batman-universet.
#1 Hal60 18 år siden
#2 filmz-Kadann 18 år siden
#3 darkwizat 18 år siden
#2 ja men vi danskere er jo også så gode til at oversætte.
#4 e-male 18 år siden
#5 filmz-sith? 18 år siden
#6 filmz-sith? 18 år siden
#7 Ikari 18 år siden
#8 mar16 17 år siden
problemet ved filmen er at den ikke er specielt filmisk, men snarere minder mere om et 80 minutters langt afsnit af serien, eller en historie i tegneserie-form. den er fin, men "batman beyond: Return of the joker" er nu, efter min helt egen subjektive mening, klart bedre og passer langt bedre som en film. så jeg ville nok sige et stort 3/6, for det gode flashback.
#9 elwood 17 år siden
Jokeren er heller ikke det centrale i filmen, vil jeg mene, men derfor er han sku stadig sej.
Og så fik jeg milest talt gåsehud da Shirley Walkers Musik kom frem under starten, for satan det er godt.
Her er min korte anmeldelse fra første gang jeg så den, det var så herfra jeg gik over til Batman TAS, hvor jeg netop er blevet færdig med volume 3, og venter på volume 4.
"Og jeg må give jer ret, det er fandeme en fed tegnefilm, Stilen er dejlig dyster, og så den der hel specielle grafiske stil, en del fim noir over de høje bygninger. Og Mark Hamill som The Joker, damm jeg havde hel glemt hvor god han var i den rolle, han har virkelig den perfekte stemme til ham, han skifter fra at være morsom til direkte ondskabsfuld, med et knips, pretty scary.
Filmen er også god fordi vi kommer også en på en del af batmans fortid, blandt andet mindes han gang på gang om en pige ved navn Andrea, som han blev forelsket i, og måde flashbackene er lavet passer simplthen så perfekt ind i den overordene historie, som uden jeg skal sige for meget handler om en der minder om batman, der går rundt og likvidere Gothams mafiabosser, og batman får self skylden, mere skal ikke siges her.
I filmen får man også en lidt kortere udgave om hvo'en Bruce blev til Batman, og da han viser sit outfit første gang for Alfred i et flashback, det var rigtig godt lavet, men ser virkelig den frygt som batman kan giv sine fjender, et punkt som netop Mr. Nolan også lagde stor vægt på i Batman Begins.
Nu det lang tid siden jeg har set nogen af Tim Burtons batman, men det da ikke det samme theme vel, har ikke set den animerede serie i lang tid, så jeg kune slet ikke huske themet.
Men det lød fantastisk damm man fik hel kuldegysning over det 8-)
"
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#10 Michael Andersen 17 år siden