Den tekniske præsentation på denne dvd er gennemsnitlig, og desværre er der her tale om en skrabet udgivelse uden nævneværdigt ekstramateriale. Det ændrer dog ikke ved, at “Dødsenglen” er en helt igennem eminent film, der viser noget af det bedste fra Batman-universet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Hal60 18 år siden

Det er også en rigtig fin tegnefilm... Har den selv på dvd. Ganske interessant, og Mark Hamill er jo som skabt til Jokeren IMHO.
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#2 filmz-Kadann 18 år siden

God anmeldelse, fed film og ekstremt fjollet dansk titel. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#3 darkwizat 18 år siden

bedste batman film mindre kan simpelhen ikke gøre det,
#2 ja men vi danskere er jo også så gode til at oversætte.
Gravatar

#4 e-male 18 år siden

Det her er absolut min yndlings batman-film bare ærgeligt at der ikke mere ekstramateriale på, suk.
Batman: "You are a princess from a society of immortal warriors, and I'm a rich kid with issues. Lots of issues."
Gravatar

#5 filmz-sith? 17 år siden

jeg kan ikke huske om harley quinn er med ??
Gravatar

#6 filmz-sith? 17 år siden

??? er der overhovede nogle ?
Gravatar

#7 Ikari 17 år siden

#5-6 Harley er ikke med i filmen
Gravatar

#8 mar16 17 år siden

den er udemærket, men 6/6 er nok liiige i overkanten. jeg følte egentlig lidt at den aldrig kom igang. flashbacket er godt skruet sammen, men den er stadig lidt forudsigelig, på nogle få punkter. og så virker jokeren nærmest som et trækplaster, for egentlig synes jeg ikke han har så meget at lave i filmen, og han virker bestemt heller ikke som hovedskurken, så man føler aldrig at der er et endeligt opgør til slut, men blot en rutinepræget kamp mellem batman og jokeren. fokuset var også alt for meget på om batman nu også kunne have lov til at ligge kappen på hylden og starte et nyt liv. det er et vigtigt emne, men "the angel of death", er næsten en birolle, selvom man forventer det er skurken. han burde havde været meget mere i centrum, nu hvor filmen jo ganske vist hedder "Dødsenglen". flashbacket er til gengæld glimrende. her blir vi præsenteret for en ung Wayne, som stadig mangler dragten, og prøver at finde en måde at skræmme sine modstandere på. og ikke mindst spørgsmålet om han skal ta hul på et nyt liv eller om han skal holde sit løfte.

problemet ved filmen er at den ikke er specielt filmisk, men snarere minder mere om et 80 minutters langt afsnit af serien, eller en historie i tegneserie-form. den er fin, men "batman beyond: Return of the joker" er nu, efter min helt egen subjektive mening, klart bedre og passer langt bedre som en film. så jeg ville nok sige et stort 3/6, for det gode flashback.
Gravatar

#9 elwood 17 år siden

Jeg kan nu rigtig godt li den her film også, synes kærligheds historien er godt skruet sammen.

Jokeren er heller ikke det centrale i filmen, vil jeg mene, men derfor er han sku stadig sej.

Og så fik jeg milest talt gåsehud da Shirley Walkers Musik kom frem under starten, for satan det er godt.

Her er min korte anmeldelse fra første gang jeg så den, det var så herfra jeg gik over til Batman TAS, hvor jeg netop er blevet færdig med volume 3, og venter på volume 4.

"Og jeg må give jer ret, det er fandeme en fed tegnefilm, Stilen er dejlig dyster, og så den der hel specielle grafiske stil, en del fim noir over de høje bygninger. Og Mark Hamill som The Joker, damm jeg havde hel glemt hvor god han var i den rolle, han har virkelig den perfekte stemme til ham, han skifter fra at være morsom til direkte ondskabsfuld, med et knips, pretty scary.

Filmen er også god fordi vi kommer også en på en del af batmans fortid, blandt andet mindes han gang på gang om en pige ved navn Andrea, som han blev forelsket i, og måde flashbackene er lavet passer simplthen så perfekt ind i den overordene historie, som uden jeg skal sige for meget handler om en der minder om batman, der går rundt og likvidere Gothams mafiabosser, og batman får self skylden, mere skal ikke siges her.

I filmen får man også en lidt kortere udgave om hvo'en Bruce blev til Batman, og da han viser sit outfit første gang for Alfred i et flashback, det var rigtig godt lavet, men ser virkelig den frygt som batman kan giv sine fjender, et punkt som netop Mr. Nolan også lagde stor vægt på i Batman Begins.

Nu det lang tid siden jeg har set nogen af Tim Burtons batman, men det da ikke det samme theme vel, har ikke set den animerede serie i lang tid, så jeg kune slet ikke huske themet.

Men det lød fantastisk damm man fik hel kuldegysning over det 8-)
"
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#10 Michael Andersen 17 år siden

#9 Nej, det er ikke det samme, for den animerede serie kun brugte Elfmans tema fra Burton-filmene til indledningen, men ellers optræder det ikke i selve serien, da Shirley Walker skrev og brugte sit eget tema til Batman - som altså også er at finde i her film i den nævnte og storslået kor-version. En lille fun fact er at korteksten bare er sludder, da den består af de musikinvolveredes navne sunget bagfra.
Smile, you son of a bitch!

Skriv ny kommentar: