“Batman Forever” blev et stort kommercielt hit, endda langt større end Burtons “Batman vender tilbage”. Mit gensyn med filmen gjorde mig opmærksom på en masse kvaliteter, som jeg ikke før havde tænkt meget over. “Forever” har nemlig sine styrker, såsom gode præstationer, jævnt flot design og et effektivt score. Og som sagt var det den første af filmene, som virkelig prøvede at gå bag om den maskerede hævners motivation. Men filmens kommercielle facade distraherer og irriterer ofte. Lyd og billede er næsten helt i top, og ekstramaterialet er ganske generøst. Batman tilhængere bør alligevel ikke snyde sig selv for denne udgivelse.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Yossarian 18 år siden

måske min ynglings batman film.. val kilmer spiller godt som batman.. synes jeg.
Gravatar

#2 Vestas 18 år siden

Hvorfor giver karakterene 4-6-5-4 (Batman vender tilbage S.E.) et gennemsnit på 5, mens Batman Forever S.E. med karakterene 4-5-6-4 får en gennemsnitskarakter på 4?
You can just hang around outside in the sun all day, tossing a ball around, or you can sit at your computer and do something that matters! - Cartman
Gravatar

#3 The Insider 18 år siden

Fordi, som skrevet andetsteds, den endelige bedømmelse skal ikke tolkes som et gennemsnit. På trods af de lignende vurderinger i de forskellige kategorier, er BVT lige dén tand bedre, der skaffer den en samlet vurdering på 5 i stedet for 4. Selve anmeldelsen er mere positivt indstillet i BVT-anmeldelsen, hvorfor de endelige vurderiger (og forskellen på disse) bliver endnu tydeligere.
War. War never changes.
Gravatar

#4 Vestas 18 år siden

#3. Ja, jeg tænkte jo nok, at det var forklaringen. Jeg kunne bare ikke finde, det du kalder "andetsteds", men det burde vel stå sammen med oversigten over karakterenes betydning under "Info".
You can just hang around outside in the sun all day, tossing a ball around, or you can sit at your computer and do something that matters! - Cartman
Gravatar

#5 The Insider 18 år siden

#4, godt forslag.
War. War never changes.
Gravatar

#6 Horrormaster 18 år siden

lige så god som batman begins men rollen som bruce wayen kunne godt værer bæder
FREDDY FOREVER!!!
Gravatar

#7 fisco 18 år siden

Forstår ikke den anmelder!! Det virker som om han er en stor Batman fan og har været fan i langt tid.. Hvis det er sandt hvordan kan han så gå ind for en overspillende Riddler og en Two Face der umuligt kan spilles så slemt som han bliver i denne film!! Har Val Kilmer noget som helst med The Dark Knight at gøre?? intet!!!! Manden ligner en pige i den batdragt!
Hvis man er til billig action, dårligt skuespil og neon, så er det filmen at se.
Gravatar

#8 [email protected] 18 år siden

Okay men ikke nær så god som Begins!

4/6 på grund af Jim CArrey!
Gravatar

#9 filmz-smedt-meister 18 år siden

#7 kunne ikke være mere enig i din komentar
Søren og Lasse har dårlig filmsmag.
Gravatar

#10 mar16 17 år siden

jeg syns Jim carreyikke passer som the riddler. riddler er da ikke nær så fjollet. jim carrey ville egentlig være en fantastisk joker. ikke istedet for nicholson, men i en ny udgave måske.

Skriv ny kommentar: