For i virkeligheden handler “Batman: The Killing Joke” ikke om den maske, som Bruce Wayne tager på. Men de masker, vi alle tager på. I relationer til andre mennesker. Når minderne skal fortrænges. Så ryger masken på. Hvad enten man hedder Batman eller Jokeren. Og den pointe er alt andet end fortegnet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Gridlock 7 år siden

Rigtig god film, men den første ½ time er noget du mere eller mindre kan spole over, den har vitterlig intet med resten af filmen og gøre.
Gravatar

#2 Stetso-G 7 år siden

Jeg synes, den første halve time af filmen er god, og den udforsker Batman på en helt ny måde ved at kaste et lys på det faktum, at ja han er en faderskikkelse, men også billedet på en mand, der på ingen måde er i kontakt med sine følelser. En fader uden følelser.
Men du kan rolig springe den over, hvis du kom for at se filmatiseringen af Alan Moores "The Killing Joke". Den starter først halvvejs inde i filmen.
Gravatar

#3 Alex12 7 år siden

En skuffende oplevelse.

Som sagt så indeholder 'The Killing Joke' to film: en om batgirl, og så selve filmatiseringen af tegneserien. Begge var middelmådige.

Jeg forstår godt at man vil have en ordentlig introduktion af batgirl, men der bliver ikke lagt nok energi hendes historie, og den smelter ikke særligt godt sammen med anden halvdel. Skurken, i første halvdel, er dog ret skæmmende, men han forsvinder bare midt i filmen.

Anden halvdel er selve filmatiseringen og den er meget tro mod tegneserien. Men det føles ikke at 'The Killing Joke' er lavet til at blive filmatiseret. Jeg var i hvert fald slet ikke engageret, og slutningen føles uforløst, især batgirl's story arc. Dialogen er ikke særligt god og hverken Kevin Conroy eller Mark Hamill leverer noget nævneværdigt.

Filmen er dog fint animeret.

3/6

Medmindre du er die hard batman fan, så lad vær med at bruge penge på den. Vil du se en ordentlig tegnefilm om batman, så køb hellere 'Mask of the Phantasm' på dvd.

Skriv ny kommentar: