Det føles helt underligt (og næsten en smule forkert) at belønne en film som “Battleship” med fem stjerner – en film baseret på brætspillet “Sænke slagskibe”(!) med sangerinden Rihanna foran kameraet? På papiret lyder det som en tåbelig fadæse, men actionsekvenserne er formidable, man falder hurtigt for de sympatiske karakterer, skuespillernes enorme entusiasme smitter, og så har filmen tilmed en afvæbnende selvironi, som mange af dens artsfæller savner. Filmen truer med at sejle ind i 4-stjernet farvand mod slutningen, men den muntre humor bringer skibet på ret køl igen. Denne Blu-ray rummer noget seværdigt ekstramateriale, et transfer i særklasse og et af årets hidtil bedste lydspor, så hvis man har hang til solide actionbrag, er udgivelsen simpelthen et must.
Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVT “Battleship”-interview med Liam Neeson!
#41 The Insider 12 år siden
#42 Richard Burton 12 år siden
#43 The Insider 12 år siden
#44 Richard Burton 12 år siden
#45 Hr. Nielsen 12 år siden
#46 Takeshi_K 12 år siden
Filmen når dens højdepunkt da et hvis musik-nummer bliver spillet. Nøj, hvor havde jeg bare et stort smil på læben, da den del af filmen begyndte. Samme smil som blev brugt under TDKR og TASM.
Jeg tror filmen kommer til at stå på svagere ben, hvis man ikke har et ordentligt video/lyd system. Jeg har kun et "26 Prosonic.
#47 skittlez 12 år siden
Det mest imponerende er dog, at filmen formår at inkorporere elementer fra Sænke Slagskibe-spillet i sit plot, hvilket jeg slet ikke havde regnet med. Selvfølgelig er det perifert og en smule fortænkt, men imponerende, ganske vist.
Taylor Kitch bærer filmen fint, hvilket jeg nu også synes at han gjorde med John Carter - I like the guy!
En af årets bedre actionfilm, der selvsagt ikke udfordrer intelligensen, men til gengæld er umanerlig underholding, godt båret af superfede effekter, uden at de tager fuldstændig overhånd. En perfekt drengerøvsfilm til bajere med gutterne. Den gør sin ting, og gør det rigtigt godt, uden for mange svinkeærinder.
4/6
#48 läkerol 12 år siden
#49 BN 12 år siden
Hmm ... Hr. Ga-Jol, hvad er det med dig og alle de der får?
#50 Lars.dk 12 år siden
(spoiler-advarsel indsat af admin)