Det føles helt underligt (og næsten en smule forkert) at belønne en film som “Battleship” med fem stjerner – en film baseret på brætspillet “Sænke slagskibe”(!) med sangerinden Rihanna foran kameraet? På papiret lyder det som en tåbelig fadæse, men actionsekvenserne er formidable, man falder hurtigt for de sympatiske karakterer, skuespillernes enorme entusiasme smitter, og så har filmen tilmed en afvæbnende selvironi, som mange af dens artsfæller savner. Filmen truer med at sejle ind i 4-stjernet farvand mod slutningen, men den muntre humor bringer skibet på ret køl igen. Denne Blu-ray rummer noget seværdigt ekstramateriale, et transfer i særklasse og et af årets hidtil bedste lydspor, så hvis man har hang til solide actionbrag, er udgivelsen simpelthen et must.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVT “Battleship”-interview med Liam Neeson!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 skittlez 11 år siden

Har hele tiden glædet mig til at se hvad de fik ud af dette koncept, og jeg kan godt lide Peter Berg som actioninstruktør (og tror han er en rar person). Det er også cool at Insider synes godt om den, og kan anmelde den for hvad den sikkert er: Ren Hollywood action, hvor man kan slå hjernen fra. Hvis den så excellerer som dette, skal den også have karakter derefter.

Men...

Burde filmz ikke sætte forskellige anmeldere til at anmelde bio og hjemmebio udgaverne? Mest af alt så brugerne kan få nogle forskellige takes på hvad meningerne er om filmen. Ikke fordi de behøver være af forskellige opfattelser, jeg ville også ønske dette, hvis det var en film der var konsensus omkring, og ikke bare ved dem der polariserer. Eller er det bare mig?
http://www.facebook.com/DampMusik
Gravatar

#32 The Insider 11 år siden

Vi prøver så vidt muligt at uddelegere skiverne, således at vi netop kan få to forskellige personers (potentielt vidt forskellige) bedømmelser online. Men lige her faldt det således med uddelegeringerne af skiverne og (især) timingen af deres ankomst, at det passede bedst, at jeg snuppede den her :-)
War. War never changes.
Gravatar

#33 evermind 11 år siden

Du havde SÅ meget lagt billet ind på blu-ray'en også, Johan!! :P
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#34 voyager 11 år siden

Jeg fandt den virkelig fed, men havde dog hellere ikke de store forventninger til den :D
Gravatar

#35 The Insider 11 år siden

#33, da jeg foreslog, at vi afgjorde det over en runde Sænke slagskibe blev det tydeligt, at jeg var skræddersyet til at snuppe den igen!
War. War never changes.
Gravatar

#36 Patriarch 11 år siden

Jeg må på det kraftigste advare mod at se denne film.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#37 Richard Burton 11 år siden

Er den værre end Smokin' Aces?
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#38 Kyllingebenet 11 år siden

Jeg så den tidligere i dag. Jeg var underholdt da jeg så den, men her til aften har jeg allerede glemt filmen igen.
Gravatar

#39 The Insider 11 år siden

#37, hvis du kunne lide "Prometheus", så vil du ELSKE "Battleship"!
War. War never changes.
Gravatar

#40 Richard Burton 11 år siden

#39 Haha :D Du forstår at sælge varen, men nu ved jeg jo, at du har en lidt skizofren tilgang til "ting du holder af" .... nudge nudge Chelsea ...., så jeg tror faktisk, at dit hjerte er i brand :)
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!

Skriv ny kommentar: