Sine bedste steder er Jodie Fosters “The Beaver” stilfærdig og fintfølende. Portrættet er først og fremmest kærligt, og man mærker den varme, der er lagt i projektet fra alle sider. Foster og Gibson er også mangeårige venner. Det er samme varme, som to tidligere film fra Foster, “Little Man Tate” og “Home for the Holidays”, begge fra 1990’erne, bar præg af. Desværre er der for mange strittende kanter og ujævnheder i fortællingen til, at “The Beaver” kan betragtes som et formfuldendt og helstøbt værk. Men bestemt et godt bud på en sort depressions-tragikomedie. Og et værdigt comeback for Gibson.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Tommy Kristensen 12 år siden

Ret enig med anmeldelsen - men man kan nu godt høre at der er langt fra Bow bells til Malibu...
Gravatar

#2 Coffey Mug 12 år siden

I mine øjne var Edge of Darkness Gibsons comeback, but whatever!
Gravatar

#3 MMB 12 år siden

#2

Det var jo før han blev upopulær?
Gravatar

#4 Tommy Kristensen 12 år siden

#3: Ej da. Gibsons store nedtur startede i 2004 pga lanceringen af "Passion of the Christ" - der blev beskyldt for at være anti-semitisk, og da han så blev anholdt i sommeren 2006 og efterfølgende have et par jøde-kommentarer til betjenten - gik det helt galt. "Edge of Darkness" er fra 2010.
Gravatar

#5 MMB 12 år siden

#4

Det har du selvfølgelig ret i. :) Jeg tænkte mere på hans rascistiske udtalelser her sidste år, som igen gjorde ham upopulær.
Gravatar

#6 Kruse 12 år siden

Foeller (5) skrev:
#4

Det har du selvfølgelig ret i. :) Jeg tænkte mere på hans rascistiske udtalelser her sidste år, som igen gjorde ham upopulær.


Og så hjalp det heller ikke ligefrem at det kom frem at han angiveligt var voldelig overfor sin daværende kæreste, og indtalte trusler på hendes telefonsvarer(som blev offentliggjort).
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#7 Bruce 12 år siden

Bogart:
I never saw a dame yet that didn't understand a good slap in the mouth or a slug from a .45
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos

Skriv ny kommentar: