Det er en fornøjelse at prøve at dissekere Hanssens facade i følgeskab med O’Neill. Men desværre begynder filmen at halte lidt efter den første, blændende time. Den indtil da ellers så originale og ukonventionelle thriller begynder at blive mere traditionel, og dialogen og scenerne i sig selv begynder at klinge falsk og virke påklistrede og manipulerede frem for autentiske og plausible. O’Neills transformation fra beundrer af Hanssen til entusiastisk dobbeltagent sker også for hurtigt. Slutningen er dog fantastisk, om end lettere utroværdig. “Bedrag” er en god thriller, der let kunne have været fremragende, men som er et must for både thrillerfans og de skeptikere, der for længst ellers har givet genren den kolde skulder.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Bruce 16 år siden

Det er spændende at læse production notes for filmen. Man har ikke skyet nogle midler, for at portrættere filmen så tæt på de faktuelle begivenheder som muligt. Man har brugt Eric O'Neill som konsulent på filmen, skudt på de oprindelige lokationer og slutscenen er holdt nøjagtig efter bogen. Truth is stranger than fiction.

Også Cinemareview har en detaljeret, omend noget mere komprimeret beskrivelse af filmens tilblivelse.

En herlig kvalitets thriller og en Chris Cooper i sit livs form.

8/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2 Spanner 16 år siden

Chris Cooper er én af de mest konsistent suveræne skuespillere i branchen i dag. Det er sjældent, at han falder under fænomenal og jeg kan ikke huske hvornår jeg har set ham spille decideret skidt.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#3 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

En intens thriller, som virkelig holder spændingen hele vejen, selvom man på forhånd kender slutningen.

Dialogen er utrolig velskrevet og der spilles rigtig godt også fra de andre end lige Chris Cooper, som jeg er enig i er en fremragende skuespiller.

Laura Linney viser endnu engang sit talent for at spille en stærk kvinderolle, som klart viser at der stadig er gode roller til kvinder i en moden alder, hvor det ikke bare handler om at se godt ud.

Ryan Phillippe viser også, at han ikke længere behøver at stå i skyggen af Reese, men er en af de skuespillere, som har potentiale bare han får de rigtige ord i munden.

Selv også de mindre roller er besat med stærke kort, så niveauet holdes højt også i de mindre scener, så man lytter efter hele tiden, så man ikke går glip af noget.

Billy Ray formår endnu en gang at lave en indie film for de store selskabers penge. Der er kælet for billederne og ikke mindst lyden, som giver dig virkelig følelsen af at være midt i begivenhedernes centrum. Det var også rart at se en "agent"-film hvor kuglerne i action scenerne ikke var patroner men ord fx i en scene hvor Phillippe har været inde og tappe oplysninger fra et memorycard og bliver i tvivl om han nu har lagt det tilbage i den rigtige lomme, er smukt koreograferet som det var en actionscene fra en Bourne-film.

8/10 også herfra og jeg glæder mig til at studere denne og Zodiac nærmere når de udkommer på HD/BD.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#4 pulse83 16 år siden

#3 Breach er udkommet på HD-DVD. :)

Jeg er enig i at den er meget spændende hele vejen igennem og skuespillet er i topklasse. Specielt fra Chris Cooper. Men jeg tror ikke at den har særligt stor replay-value, hvilket er hvorfor jeg ikke har investeret i den til hjemmebio'en...endnu. 4/6
Excuse me, Flo!
Gravatar

#5 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

# 4 Jeg giver den en høj replay value, da jeg syntes der er flere elementer jeg kan bruge når jeg er ude at undervise :)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#6 filmz-Bruce 16 år siden

Chris Cooper fik mig til at ønske og se "Tinker Tailor Soldier Spy" igen :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#7 filmz-Crystalstar1200 16 år siden

# 6 Ja, det var nu en god serie :)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#8 pulse83 16 år siden

#5 Min udtalelse i #4 holdt så kun stik i én dag, da jeg lige har bestilt den på HD DVD. :p

Jeg tror jeg (ligesom mange andre herinde) lider af købemani! :(
Excuse me, Flo!

Skriv ny kommentar: