“Being John Malkovich” er en fuldstændig skør og fornuftstridig affære, og det er mildt sagt utroligt, at manuskriptforfatter Charlie Kaufman og instruktør Spike Jonze har formået at lave en film så vanvittig, der ikke på noget som helst tidspunkt fremstår ugennemtænkt eller prætentiøs. Faktisk er parrets første samarbejde (de lavede senere den eminente “Orkidé-tyven”) en næsten uudholdelig morsom og begavet produktion. AV-præsentationen er fin, men manglen på ordentligt ekstramateriale er dog begrædelig. Men hvis du vitterligt aldrig har set en af nyere tids frydeligste genistreger, så har denne billige dvd-genudgivelse hermed frarøvet dig enhver undskyldning for at lade være.
#11 Bates 17 år siden
Det er godt nok lang tid siden, at jeg har set denne film. (det samme gælder "Adaptation"). Jeg har åbenbart ikke været så åben over for den slags film, som jeg er nu, for de har ikke rigtig "sat" sig på mig. De skal helt sikkert have en chance til.
Jeg har altid været vild med Spike Jonze, især hans skatevideoer, og Charlie Kaufman er jo også helt fantastisk.
Ved ikke helt, hvorfor jeg ikke har fået genset disse film. Var som så mange andre, også helt vild med "Eternal Sunshine...".
Men jeg må ud og shoppe i morgen :D
#12 moulder666 17 år siden
#13 dyg 17 år siden
#14 filmz-smedt-meister 17 år siden
#15 Pytter 17 år siden
#16 Kisbye 17 år siden
Den har mange mystiske elementer ja, men det bliver ikke nødvendigvis sjov af.
Tværtimod må jeg indrømme at jeg fandt tanken om at blive besat og dømt til kun at se til mens andre styre ens krop ganske skræmmende.
Jeg kan godt se at ideen er ganske original og da jeg heller ikke ligefrem kede mig, vil jeg give 3/6.
En middel film, som jeg dog ikke har tænkt mig at se igen.
#17 filmz-Le Samouraï 17 år siden
#18 duuk74 17 år siden
Fik den faktisk først set her forleden.
Elsker Kaufmann's scripts.
9/10
#19 jessup 17 år siden
#20 chandler75 17 år siden