“Being John Malkovich” er en fuldstændig skør og fornuftstridig affære, og det er mildt sagt utroligt, at manuskriptforfatter Charlie Kaufman og instruktør Spike Jonze har formået at lave en film så vanvittig, der ikke på noget som helst tidspunkt fremstår ugennemtænkt eller prætentiøs. Faktisk er parrets første samarbejde (de lavede senere den eminente “Orkidé-tyven”) en næsten uudholdelig morsom og begavet produktion. AV-præsentationen er fin, men manglen på ordentligt ekstramateriale er dog begrædelig. Men hvis du vitterligt aldrig har set en af nyere tids frydeligste genistreger, så har denne billige dvd-genudgivelse hermed frarøvet dig enhver undskyldning for at lade være.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Bates 17 år siden

God anmeldelse "The Insider" (som altid).

Det er godt nok lang tid siden, at jeg har set denne film. (det samme gælder "Adaptation"). Jeg har åbenbart ikke været så åben over for den slags film, som jeg er nu, for de har ikke rigtig "sat" sig på mig. De skal helt sikkert have en chance til.

Jeg har altid været vild med Spike Jonze, især hans skatevideoer, og Charlie Kaufman er jo også helt fantastisk.
Ved ikke helt, hvorfor jeg ikke har fået genset disse film. Var som så mange andre, også helt vild med "Eternal Sunshine...".

Men jeg må ud og shoppe i morgen :D
Gravatar

#12 moulder666 17 år siden

Sjovt, som folk sammenligner "Eternal Sunshine" og den her...og jeg var vild med "Eternal Sunshine" men kunne virkelig ikke lide den her...det kunne da være, at jeg skulle låne den og give den en chance til!
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#13 dyg 17 år siden

#12 - Jeg havde det lige omvendt. Var vild med denne, mens jeg fandt Eternal Sunshine ret så kedelig og intetsigende.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#14 filmz-smedt-meister 17 år siden

Filmen fantastisk sjov og rørende, og nogen gange får man lyst til at se den igen når den er slut.
Søren og Lasse har dårlig filmsmag.
Gravatar

#15 Pytter 17 år siden

Jeg var sgu heller ikke så glad for den her film, den er da nyskabende ja, som allerede nævnt, men den faldt ikke lige i min smag. 5/10
Hvad skulle vi gøre uden film?
Gravatar

#16 Kisbye 17 år siden

Er jeg den eneste som overhovedet ikke fandt denne film sjov?
Den har mange mystiske elementer ja, men det bliver ikke nødvendigvis sjov af.
Tværtimod må jeg indrømme at jeg fandt tanken om at blive besat og dømt til kun at se til mens andre styre ens krop ganske skræmmende.
Jeg kan godt se at ideen er ganske original og da jeg heller ikke ligefrem kede mig, vil jeg give 3/6.
En middel film, som jeg dog ikke har tænkt mig at se igen.

Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#17 filmz-Le Samouraï 17 år siden

Det kommer jo an på, hvad man synes er sjovt. Der er ingen punchline-komik her. Den er mere underfundig og absurd. Jeg holder vildt meget af den, men det har godt nok aldrig været en film, jeg ligefrem sad og klaskede mig på lårene af grin over.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#18 duuk74 17 år siden

#17 Nej det har vist (heldigvis) heller aldrig været meningen :)
Fik den faktisk først set her forleden.
Elsker Kaufmann's scripts.

9/10
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#19 jessup 17 år siden

#17 der er en scene som er ufattelig banal, men som får mig til næsten at klaske med lårene - der hvor Malkovic får en dåse i hovedet ved motervejen "Think fast Malkovic":)
This is just until June
Gravatar

#20 chandler75 17 år siden

John Malkovich er jo faktisk en ret god komedieskuespiller. Han er især sjov som robotmand i "Making Mr. Right".
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert

Skriv ny kommentar: