“Being John Malkovich” er en fuldstændig skør og fornuftstridig affære, og det er mildt sagt utroligt, at manuskriptforfatter Charlie Kaufman og instruktør Spike Jonze har formået at lave en film så vanvittig, der ikke på noget som helst tidspunkt fremstår ugennemtænkt eller prætentiøs. Faktisk er parrets første samarbejde (de lavede senere den eminente “Orkidé-tyven”) en næsten uudholdelig morsom og begavet produktion. AV-præsentationen er fin, men manglen på ordentligt ekstramateriale er dog begrædelig. Men hvis du vitterligt aldrig har set en af nyere tids frydeligste genistreger, så har denne billige dvd-genudgivelse hermed frarøvet dig enhver undskyldning for at lade være.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 MTK 16 år siden

Herlig anmeldelse, rammer meget godt den følelse jeg selv havde første gang jeg så Being John Malkovich. Er ærgeligt med ekstramaterialet, men det er vel bedre end ingenting.
Gravatar

#2 MuManden 16 år siden

Ahh, Jeg mener godt nok ikke at jeg syntes det var et mesterværk, da jeg så den for 7-8 år siden, men den var i hvert fald god. Der er da stadigvæk ting i filmen jeg husker som var det igår jeg havde set den...
Tror jeg ville give den 4 eller 5 for det jeg husker den som.
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#3 akerman 16 år siden

Jeg er så en af dem der synes den gik over grænsen og blev stupid/prætentiøs.
Gravatar

#4 moulder666 16 år siden

Jeg var nu heller ikke ret imponeret. Eller rettere sagt: Filmen ramte så langt ved siden af min humor, at jeg ikke syntes den var sjov. Fantasifuld, ja. Nyskabende, ja. Sjov...ikke i min verden!
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#5 Michael Andersen 16 år siden

Jeg kan slet ikke huske scenen med Sean Penn. Hvor langt inde i filmen er det cirka?
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#6 The Insider 16 år siden

#5, uha, et godt stykke inde. Jeg tror, der er omtrent 20 min. tilbage af filmen på det tidspunkt. Det er et klip i den dokumentar, som Malkovich ser på tv'et, der omhandler ham selv.
War. War never changes.
Gravatar

#7 Michael Andersen 16 år siden

Tak for det :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#8 Slettet Bruger [2198940432] 16 år siden

3/6 synes jeg
Gravatar

#9 Zabriskie 16 år siden

Hvad foretrækker anmelderen? Being John Malkovich eller Eternal sunshine of the spotless mind?
Le temps détruit tout
Gravatar

#10 The Insider 16 år siden

#9, uha... jeg er helt vild med begge film :-) At vælge imellem de to (eller "Adaptation", for den sags skyld) er ikke let. Jeg er vel omtrent lige glad for dem alle :-)
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: