“Being John Malkovich” er en fuldstændig skør og fornuftstridig affære, og det er mildt sagt utroligt, at manuskriptforfatter Charlie Kaufman og instruktør Spike Jonze har formået at lave en film så vanvittig, der ikke på noget som helst tidspunkt fremstår ugennemtænkt eller prætentiøs. Faktisk er parrets første samarbejde (de lavede senere den eminente “Orkidé-tyven”) en næsten uudholdelig morsom og begavet produktion. AV-præsentationen er fin, men manglen på ordentligt ekstramateriale er dog begrædelig. Men hvis du vitterligt aldrig har set en af nyere tids frydeligste genistreger, så har denne billige dvd-genudgivelse hermed frarøvet dig enhver undskyldning for at lade være.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-Le Samouraï 17 år siden

#19 - Lige den scene har jeg faktisk altid undret mig over. Jeg forstår den simpelthen ikke. Er det en reference til en af hans film, eller har jeg bare trukket nitten i humoristisk sans oder was?
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#22 jessup 17 år siden

Hvis du har ser the Weatherman med Cage så vil du se den lille scene gentaget adskillige gange. Der er ingen videre pointe - man er kendt og skudsmål for tilfældige forbipasserende.
This is just until June
Gravatar

#23 akerman 17 år siden

Nope. Synes overhovedet ikke den var sjov.
Gravatar

#24 filmz-Le Samouraï 17 år siden

#22 - Ah. Okay :-)
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5

Skriv ny kommentar: