Der er dog stadig en del krigerskrål og rullefald at komme igennem i de to timer, “Beowulf” varer. Men holdes forventningerne på et fornuftigt niveau, og har man stadig interesse for den fantastiske fortælling, på trods af Hollywoods gradvise udvanding af genren, så vil “Beowulf” stadig kunne foranledige øjeblikke med spænding og humor, som de forskellige monstre bekæmpes.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-spendabel 16 år siden

Skuffende og utroværdig film, der dog i glimt viser god fantasi og humor. Jeg var tættere på 2 end 4 stjerner...
Gravatar

#12 Julian 16 år siden

Jeg synes, det var en god film. Der var rent faktisk momenter i filmen, typisk nærshots af Beowulf, hvor jeg ikke kunne se, at karakteren var animeret.

Er det kun mig, eller var kvinderne generelt dårligere animeret end mændende? Jeg synes de fremstod lidt for plastikagtige i forh. til netop mændende.

Men ja, en god film. Helt enig med anmelderen.

4/6
"You can't take the sky from me" Firefly Theme
Gravatar

#13 filmz-Erlingur666 16 år siden

barsk at se en mand få revet benet af den er efter min menning barsk men flot lavet 4 stjernre ud af seks
Gravatar

#14 filmz-kejbels 16 år siden

Ubegribeligt hvorfor man har valgt at lave den 100% CGI. Figurerne mangler liv, og det får, for mig i hvert fald, dialogerne til at miste liv og glød.
Super flot lavet, men bare overkill.
Gravatar

#15 filmz-hejboel 16 år siden

jeg syntes den var ret fed. har sq en god følelse med den, umiddelbart troede jeg den var postprocessed, og ikke animeret, men, jeg havde undret mig over at nogle af bevægelserne var så tegneserieagtige ( typisk Hrothgar )

hvis nogle vil læse det originale ( i en engelsk oversættelse af det saksiske digt ) findes Beowulf: an Epic Poem på google books
Gravatar

#16 maniac 16 år siden

#2
Ellers kan man håbe, den kommer i 3D på Blu-ray/HD-DVD med medfølgende briller.


Det kan jo nok højst blive anaglyph stereo med to farvede brilleglas. Og det er alt andet lige, ikke så fedt i forhold til den 3D effekt du kan opleve med polariseret stereo, som der anvendes i de amerikanske biografer med Real D systemet.

Beowulf fandt jeg nu meget underholdende. Især den sidste episke kamp var meget medrivende, og kunne forestille mig det ville være en vild oplevelse i en 3D biograf...

Suk... Hvornår mon den teknologi når de danske biografer :(
Gravatar

#17 The Insider 16 år siden

#16, true, det ville stadigvæk ikke være ligeså fedt, men jeg vil fandeme se den i 3D!
War. War never changes.
Gravatar

#18 ace#1 16 år siden

Jeg begriber ikke, at nogen har kunnet se forbi det stive fjæs Beowulf løber rundt med!
Jeg må sige at jeg helt sikkert synes det er årets VÆRSTE biograf oplevelse.
Det er sgu meget flot - altså virkelig virkelig flot - lige indtil figurerne åbner kæften... så kan vores nuværende teknologi åbenbart slet ikke følge med. Jeg kunne ikke se forbi de Barbie agtige øjne, og de dybt utroværdige ansigts bevægelser. Det ødelagde fuldstændig alle de mere 'rolige' scener for mig.
Som folk tidligere har nævnt denne tråd, fatter jeg ikke hvorfor filmen skulle laves med CGI.
I øvrigt er filmen så uhæmmet spækket med plothuller - men hvorfor fatter jeg ikke. Den er jo trods alt bygget på noget der er jævnt godt gennemarbejdet, må man gå ud fra!?!
Skidt skidt SKIDT film - efter min mening!
Gravatar

#19 filmz-Erlingur666 16 år siden

ser du barbie der er nok en grund til det der 3 muligheder 1 du elsker barbie 2 du har børn 3 du leger med barbie dukker og har alle filmene haaaaaaaaaaaaaaaaa ha ha just kiding
Gravatar

#20 filmz-niemann^^ 16 år siden

uhh hvilken humor #19.. Heldigt at jeg havde en til at gribe mig da jeg faldt ned af stolen ad grin... ;)...

Skriv ny kommentar: