Der er dog stadig en del krigerskrål og rullefald at komme igennem i de to timer, “Beowulf” varer. Men holdes forventningerne på et fornuftigt niveau, og har man stadig interesse for den fantastiske fortælling, på trods af Hollywoods gradvise udvanding af genren, så vil “Beowulf” stadig kunne foranledige øjeblikke med spænding og humor, som de forskellige monstre bekæmpes.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-barnebarn 16 år siden

Jeg hælder også mere til 2 end til 4.

Jeg blev lidt skuffet - selvom at der var mange flotte scener, men lige så mange dårlige scener (specielt hestene og kvinderne).

Så den i Imperial og undervejs var der et par stykker, som skred efter 45-60 minutter.

Derudover var der flere som mumlede "Det er sgu animation" da filmen startede - dvs. der var flere, som ikke engang vidste, at det ikke var en rigtig film.

Selv de 3 jeg var inde med og se den, troede at det var rigtig film i stil med "Sin City" og så bare med et animations layer hen over ala filmen "A Scanner Darkly".

Jeg kunne ikke overbevise dem, at det var det ikke - selv om vi stod og kiggede på plakaterne ude i foyeen.

Tror der var mange, som faldt i samme sø og derfor blev skuffet på den bekostning, hvilket er forståeligt.

Selv vidste jeg godt, hvad jeg gik ind til - men jeg blev alligevel skuffet i sidste ende.

2/6
<hr>
Must see films: Mulholland Drive - The Matrix - Kill Bill Vol.1 - The Lord of the Rings: The Fellowship - Scarface - Memento
Gravatar

#22 filmz-emajlo 16 år siden

Må sige jeg blev godt og grundet skuffet da jeg så filmen, og samme gælder min kæreste.

Historien har stort potientale, men når slet ikke så højt som den kan.
Men det værste var helt klart at man ikke kunne føle noget for figuerne, på samme måde som i en alm. film. Deres ansigtsudtryk osv. var bare ikke godt nok, og det eneste jeg kunne sidde og tænke på var SHREK.

2/6, og så har jeg været generøs!!
Gravatar

#23 Outbound Sith 16 år siden

Filmen har 2 store problemer:

1. Ikke alle karakterer og sekvenser er lige godt animeret. Især hestene og deres rytteres bevægelser ser vildt klodsede ud. Derudover er animationen af øjnene på flere af baggrundfigurerne meget distraherende, fordi de overhovedet ikke har skyggen af liv.

Helt galt går det med Unferth (John Malkovich). Det tog mig næsten en halv time at finde ud af, om han var blind!

2. Filmen er strikket sammen til en PG-13 rating. Det kan godt kunstnerisk forsvares, at man ikke på noget tidspunkt ser Angelina Jolies animerede brystvorter. Det er fint at overlade lidt (MEGET lidt!) til fantasien, og hendes minimale kjole af guld ser fin ud.

Til gengæld nærmer det sig (ufrivillig?) humor på Austin Powers-plan, at vi for enhver pris ikke må se Beowulfs diller, selvom han er nøgen i store dele af filmen!

-----

Men bortset fra de to ting, så var jeg dybt imponeret. Der var flere steder i filmen, hvor jeg reelt ikke kunne se, om det var real-film, og noget af det var næsten mere virkeligt end virkeligheden. Historien var selvfølgelig meget medrivende, og musikken var også perfekt afmålt. I mange scener var der slet ingen musik, og i andre var den nærmest episk - hvilket er helti orden, når nu det er et episk heltekvad, jeg ser.

4/6 (men med lidt mere omhu, eller flere penge, kunne den have fået 5)
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#24 duuk74 16 år siden

#23 Enig der. Men ud over det, synes jeg desværre heller ikke rigtig at cgi-figurerne kommer ordentligt "ind unden huden" på mig. Lidt ærgerligt at man, i sådan en episk film, der spiller på hele følelses registret, vælger at bruge cgi-karakterer. Den ægte vare er sgu stadig bedst.
Ud over det, synes jeg også filmen har et par fortællemæssige problemer, og jeg tror måske at en voice over a la LoTR, ville ha gavnet.
Det er dog en god historie, og jeg kan godt lide de ekstra lag der er tilføjet Beowulf myten. Musikken er også i top. Der var desværre også et par ufrivilligt morsomme scener, f.eks. der hvor dronningen synger.
Et lille 7/10
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#25 PredatorX 16 år siden

Har lige set HD DVD udgaven. Er der andre der har den? Jeg synes lyden var mærkeligt dæmpet...

Filmen i sig selv var ikke noget at råbe hurra for. Hverken historien, eller udførelsen af den. Jeg havde nu heller ikke regnet med det vilde, og fik vel egentlig nærmest hvad jeg regnede med. Havde dog håbet at blive mere imponeret, men synes ærlig talt ikke ligefrem de er noget meget videre end den sidste film de lavede: The Polar Express. Måske er animationen en lille smule bedre, men ikke synderligt meget... Og det er ikke godt nok til sådan en slags film. Vi må krydse fingre for at James Cameron har helt andre planer med "fotorealistisk" cgi.

2/6
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#26 filmz-Bruce 16 år siden

#25 Lyden er ikke dæmpet ifølge Highdefdigest

...and an easy frontrunner for best HD audio in 2008.

Har du en XE1'er? Hvad er dine settings i afspilleren omkring Digital to SPDif og settings på dine højttalere? Small/Large? Det lyder som om, du har samme problem jeg har haft. Dynamisk kompression, hvilket slår igennem i sekvenser, hvor der sker noget og lyden så "cuttes" i de "øvre luftlag".
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#27 PredatorX 16 år siden

Hey Brucie

Yes jeg har en X1'er. Mine settings er som følger:

Det skal siges at jeg bruger digital kabel til lyden fra afspiller til reciever, da lyden gennem mit HDMI kabel var helt vildt lav. Og kablet fejler ingenting.

Afspiller:

Digital to SPDiF: Bitstream
Digital out HDMI: Auto
Dynamic range control: Off

Reciever:

Min center, og front højtalere er sat til large. Jeg har B&Ws FPM5 serien.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#28 filmz-Bruce 16 år siden

Prøv at få dit HDMI kabel til at virke igen! Sæt det fra afspiller til receiver!

Start med at sætte Digital to SPDIF til PCM og Digital out HDMI til PCM. Så sætter du ALLE højttalere i XE1'eren til small. Har du subwoofer? Det er din receiver som skal styre størrelsen og DER sætter du dem OGSÅ til small, hvis du har en subwoofer ellers large. Så lyt til lyden igen!!!

Small betyder blot, at bass under f.eks. 80hz-120hz tager Sub'en sig af. Det kommer an på din crossover setting.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#29 PredatorX 16 år siden

Hvor sætter man højtalerne til small på X1'eren?
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#30 PredatorX 16 år siden

Så nu har jeg ændret opsætningen. (Også fra digi til HDMI).

Lyden virker bedre som helhed... Men jeg synes stadig at Beowulf virker underligt mixet.
thecleansing.net : you call we kill

Skriv ny kommentar: