Hvorfor lyttede vi ikke, dengang der var afdragsfrie lån til alle? Det er bagklogt at spørge om otte år efter. Men stadig relevant. Michael Moore har længe vidst, hvem der har skylden. Nu ved Adam McKay det også samt Margot Robbie i et badekar, der forsøger at råbe os op, inden vi udfylder den næste ansøgning om et lån hos banksælgeren. Kan Bale, Carell, Gosling, Pitt og en stripper få dig til at lytte?
#1 nclka1990 8 år siden
Derudover er det for let købt bare at sammenligne filmens energi og klipning med Wolf of Wall Street. Begge film er energiske men på to vidt forskellige måder i min mening og sammenligningen er bare den simple løsning pga. emnet, men det er selvfølgelig bare min holdning.
#2 Driver 8 år siden
Morten Just har desværre (synes jeg) en tendens til at skulle sammenligne alt med alt.
Jeg tror i øvrigt du har ret i, at McKay og bogens forfatter, Michael Lewis ønsker at fortælle en tung historie på en letfordøjelig måde og som sådan ikke være bagkloge. Det er i hvert fald det, jeg uddrog fra de interviews, jeg har set med McKay og Lewis, der vel i øvrigt, gætter jeg på, er et lidt større forbillede for tilblivelsen af denne film end Michael Moore, ville jeg da tro.
#3 Stetso-G 8 år siden
Dette er en film uden helte. Uden andre moraler end, systemet er råddent.
#4 Ruger 8 år siden
#5 Gasivodo 8 år siden
Jeg vil se - før jeg udtaler..
'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
#6 steadi07 8 år siden
Dens måde at bryde den fjerde væg på var lidt pudsig, men okay, den tager jeg med.
#7 jessup 8 år siden