“Biler” er bestemt en film hvor både store og små kan være med. De mindre vil glæde sig over bilernes påfund, mens de voksne kan læne sig tilbage og nyde suset. “Biler” er fortælleglæde, oprigtighed og visuel overlegenhed, der betager så det gør noget.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 king b 17 år siden

Fire stjerner? WHAT? Den er så laaaaaang og keeeeedelig (og ret flot, bevares)....
Gravatar

#2 caks 17 år siden

hvor er jeg glad for at doc hollywood blev nævnt i anmeldelsen, det var det første jeg tænkte på da jeg så traileren (der forøvrigt slet ikke giver mig lyst til at se filmen).
Gravatar

#3 filmz-Narniabæver 17 år siden

Det er måske en film jeg kunne finde interesant, men ikke en helt stor interesse.
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#4 elwood 17 år siden

Glæder mig meget skal ind og se den i aften, min faste bioven, er Bilfanatiker med stort B så det skal nok gå galt hehe.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#5 filmz-S. Goodspeed 17 år siden

Laaaaaang og keeeeeeeedelig. Ja det kan jeg kun give medhold, men kort filmen "One Man Band" var da ret sjov.
Gravatar

#6 The Insider 17 år siden

Endnu en flot film fra Pixar, men ligesom andre herinde fandt jeg også filmen særdeles kedelig. Jeg syntes selv, hovedproblemet var karaktererne. Owen Wilsons karakter (hovedbilen, om man vil) var simpelthen et røvhul - pardon my french. Og personudviklingen var næsten lig nul. Jeg følte aldrig på noget som helst tidpunkt noget for Wilson eller nogen som helst af figurerne, og så blev det meget hurtigt kedeligt at se på.

Langstrukt og stærkt forudsigelig fandt jeg den også personligt, tilsyneladende blottet for den brede og drilske humor, som har været til stede i alle Pixars andre film. Sekvensen, der virkelig stikker ud, er scenen, hvor man får lov til at beskue Amerikas udvikling tilsat et kedeligt Newman-nummer, der trist beklager sig over, hvorledes Amerikas spøjse afkroge er røget i glemmebogen. På det tidspunkt indså jeg i hvert fald selv, hvor klart det var, at jeg intet følte for personerne, historien eller filmen, og på hvor stædig, ineffektiv og upoleret vis Lasseter og Co. prøvede at banke en følelse af empati ind i hovedet på én.
War. War never changes.
Gravatar

#7 elwood 17 år siden

Jeg følte mig nu underholdt af filmen, synes det rigtig med personudviklingen, men jeg synes nu den havde sjove sekvenser og ikke mindst imponerene flotte sekvenser, hele ræset tog pusten fra mig, og når de kørte på de små veje det var så flot, man kan virkelig se at Pixar bare bliver bedre og bedre for hver film, medhensyn til teknologien, men selve grundprincippet er det samme som i de andre film stortset, også lige lånt fra lidt Days of thunder, og Doc Hollywood.

Larry The cable Guy gjorde det godt som Mater, ham var jeg meget underholdt af, gennem filmen, og så self Pixars Lykkeamulet John Ratzenberger, som Mack(især scene hvor han konstant falder i søvn og vågner fandt jeg morsom), og lidt alternative Cars versioner af gamle Pixar film, så alt i alt Cars er en film jeg hel sikkert skal ha på dvd, når den kommer.

Ps. går ud fra folk sad til efter rulleteksterne der var jo en lille scene med mand og kone bil, der var faret lidt vild 8-)

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#8 filmz-arf 17 år siden

Jeg synes nu ikke den virkede langtrukken, men ret underholdende. Især karakteren Mater leverede en god underholdning, og racene tager godt nok pusten fra en, som enanden også skriver.
I øvrigt er jeg også vildt imponeret over hvor flotte scenerne er lavet. Virkeligt imponerende.
Så skuffende synes jeg ikke filmen var, og har allerede lagt en forudbestilling hos Axel på den amerikanske DVD udgave, som de regner med kommer til november.
Gravatar

#9 mcdave 17 år siden

Hvordan kan i sige den er lang og kedelig.. jeg siger jo mere jo bedre.. .nød hvert et sekundt.
jeg ved ikke om folk der ikke bryder sig om den, har set originalversionen eller den danske. jeg har set originalversionen, og det er laaang tid siden jeg har sidet i biografen og grædt af grin.
ja, der er noget doc hollyvood over den, men kun plot mæssigt. syntes den er fantastisk og klart den sjoveste animationsfilm til dato.
var inde og se den med en kamerat og vores kærester, og alle var enige om at den var fantastisk... 5½stjerne herfra. kan kun sige.. lad ikke denne anmeldelse afskrække jer fra at se den... den er SÅ sjov...

og husk.. folk der downloader filmen ved ikke hvad de går glip af... den er så flot i biografen. jeg har mødt mange som har DL den, og ikke brudt sig om den.

Spoiler:
Scenen hvor de vælter "traktore" ar så simpel, og så uhyggelig morsomt udført at det er uhyggeligt.

Kun dum dumber og ameriacan pie 1 overgår denne komedie i morskab.
Gravatar

#10 filmz-Bruce 17 år siden

Lidt kedelig i starten, men så blev den lidt sjovere uden dog at komme op på tidligere Pixar film.

4/6 er en god karakter.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: