I al sin satiriske vrissen af hele underholdningskredsløbet i den her kompakte form på det lille teater er der også plads til det rørende åndehul og den store mening. Den medspillende måskekæreste, der ikke kan få børn, samt Naomi Watts’ usikre stjerneskuespiller sætter grinene velgørende på stand by. For “Birdman” er mere end bare stykket, de spiller. Det er stykket, vi alle spiller. Det er stykket, der ikke følger planen og replikkerne, som vi havde tænkt dem. Det fejler for så igen at blive ok, ja næsten vellykket, men synes publikum, alle de andre, mon også, at det er ok? Og betyder det egentlig noget? Ingen ved det. Sådan er livet, sådan er “Birdman”. Held og lykke med markedsføringsmissionen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Mikkel Abel 9 år siden

8# Du har selvfølgelig helt ret - teksten og meninger frem for et tal. Jeg ville bare lige høre hvad du personligt mente der var af svagheder, siden du ikke endte på top. Men tak for svar, jeg forstår dig. :)

Ja, jeg må sgu erkende at jeg lander på topkarakter. Det var sgu et lille mirakel at se perfekt eksekveret. Og så kunne jeg simpelthen ikke stå for hele den metafiktive tilgang, på en måde som jeg aldrig har set før.
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#12 B.Pedersen 8 år siden

Sikke dog en lorte film, på ingen måde pengene værd, lorte musik mens filmen køre. ikke nogen stjerner det er den ikke værd.
Gravatar

#13 Nagash 8 år siden

#12 - Haha.. Måske du skal holde dig til børnefilmene og lade de voksne om at se film, der kræver tankegang ;)

Skriv ny kommentar: