Javier Bardem spiller sit livs rolle som familiefaderen Uxbal, der gennem døden bliver tvunget til at se sit eget liv i øjnene. Det er fuldt fortjent, at han vandt prisen for bedste skuespiller under dette års Cannes-festival. Han spiller simpelthen så overbevisende og med så megen indlevelse, at man næsten selv føler alt liv sive ud af kroppen.

“Biutiful” er historien om tabet af et liv, der aldrig rigtig blev levet, og det er altså noget, som kan få tårerne frem i øjnene på selv den mest stenhårde anmelder. Ved at lade døden komme helt tæt på publikum fortæller filmen os samtidig, hvordan livet skal leves. Og det gør ironisk nok “Buitiful” til en fantastisk smuk og livsbekræftende film.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Skeloboy 13 år siden

Sådan, manner! Kan rigtig godt lide både Babel, 21 Grams og Amores Perros, men det lyder da til, at denne vil slå de tre foregående. Har ventet på den med spænding, og nu glæder jeg mig endnu mere!
Gravatar

#2 misuma 13 år siden

Jeg trænger til at se en film som rammer hårdt, måske det bliver gjort med denne her titel.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#3 Skeloboy 13 år siden

Grave of the Fireflies!
Gravatar

#4 sluppermand 13 år siden

Nu ser jeg, om muligt, endnu mere frem til den film.
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#5 krille 13 år siden

Glæder mig helt vildt til at se den. Skal se den mellem jul og nytår. Jeg synes overhovedet ikke der er noget galt med at græde over film. Det viser bare ens føelser. At man bliver ramt
Fear can hold you priosoner. Hope can set you free. Tagline. The Shawshank Redemption
Gravatar

#6 RFriis 13 år siden

Det er vitterligt en smuk film, der er rig på menneskelig indsigt såvel som på ægte filmmagi. Inarritu har en enestående evne til at formidle store følelser i enkelte indstillinger, og Bardem leverer mildest talt en pragtpræstation. Uden tvivl blandt årets bedste.
Gravatar

#7 RasmusFL 13 år siden

En hamrende god film, ingen tvivl. Jeg havde selv betænkeligheder ved hvorvidt det okkulte sidetema gjorde mere skade end gavn, og Inarritu måtte da også gerne have holdt igen med ensemble-tendenserne til tider (her tænker jeg især på den kinesiske bøsseromance). Til gengæld er der så meget at glæde sig over. De sprudlende farver i billederne, det sitrende nærvær i skuespillet og en eminent timing i de enkelte scener gør 'Biutiful' til en stor oplevelse, hvis ikke en af årets allerbedste, så i hvert fald filmen med nogle af de mest stærkeste og vildeste scener (kælderen og natklubben).

Tror den kan vinde meget ved gensyn.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"

Skriv ny kommentar: