Den løse hånd og de mange detaljer er da også en af hovedårsagerne til, at “Bjergkøbing Grand Prix” lader til at være fuldstændig uopslidelig, og at den kan ses igen og igen uden at tabe i styrke. Af den grund giver det også god mening at udsende den igen i denne nyrestaurerede udgave. Man kan – og bør – diskutere, hvor grænsen går for, hvor meget man må pille ved de oprindelige film, og mest diskutabelt er det uden tvivl, at man har valgt at konvertere filmen til et andet billedformat. Men faktum er, at resultatet ser blændende ud, og at filmen fremstår umådelig godt på det store lærred, hvor man med fryd kan nærstudere dukkerne og modellernes mange detaljer.

At gense denne pragtfulde film i biografen er i det hele taget en fantastisk oplevelse, og selvom tiden er blevet en anden, og teknikkerne er blevet digitale siden dengang, så fremstår den stadig forbløffende uformindsket i sin styrke. Der findes simpelthen ingen 3D-effekt i verden, der kan matche denne vidunderlige charmeboble.

Se også: Filmz TV: Fokus på “Bjergkøbing Grand Prix”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 elwood 12 år siden

Hehe ok jeg cut'n pastede som sagt blot det han havde skrevet, det var mest for at fortælle at stemmerne ikke var udskiftet, alt for lang tid siden jeg har set den til at jeg ku huske om det var rigtig, det han skrev eller ej 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#12 HelmerJ 12 år siden

ikke for at være ordkløver (jo det er) men så er det altså

Træk mig NU baglæns ind i fuglekassen
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Gravatar

#13 doctor doom 12 år siden

#12: Ja, det ku' jeg sgu godt finde på! Der er kun EN pedant, og det er mig. Også når jeg tager fejl. Punktum.

:-)
Gravatar

#14 PredatorX 12 år siden

Jeg må være den eneste i universet, eller ihvertfald DK, som hader denne film? Jeg finder den 100% umorsom. Ingen af replikkerne sagde mig det eneste :/ Den er fint lavet jo da, men ellers irriterer stort set alt i den film mig.

Det skal dog siges, at jeg ikke så den som barn... Jeg så den første gang sammen med min datter for 4 år siden eller lignende.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#15 doctor doom 12 år siden

#14 Du er ikke ganske alene. HADER er et voldsomt ord, men den er i hvert fald røvkedelig med 2011-briller på.
Gravatar

#16 PredatorX 12 år siden

doctor doom (15) skrev:
#14 Du er ikke ganske alene. HADER er et voldsomt ord, men den er i hvert fald røvkedelig med 2011-briller på.


Pyha :D
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#17 davenport 12 år siden

Min datter på 2½ sad stille under hele filmen, så noget må der da være over den. (Var dog ikke selv med, da jeg også finder den kedelig)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#18 doctor doom 12 år siden

#17: Hun sov formentlig :-)
Gravatar

#19 HelmerJ 12 år siden

doctor doom (18) skrev:
#17: Hun sov formentlig :-)

Nej over hovedet ikke, fantastisk barn at have med i bio. Hendes værste "løjer" bestod i at gå fra sin plads og kravle op til en af os andre, stille som en ninja.
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Gravatar

#20 Emil 12 år siden

Jeg kan huske, at jeg så den igen for et års tid siden i selskab med nogle venner, der ligeledes kunne huske filmen fra deres barndom. Vi morede os bravt hele filmen igennem.

Jeg synes, den er helt fantastisk, og humoren er lige i øjet.

Skriv ny kommentar: