Den løse hånd og de mange detaljer er da også en af hovedårsagerne til, at “Bjergkøbing Grand Prix” lader til at være fuldstændig uopslidelig, og at den kan ses igen og igen uden at tabe i styrke. Af den grund giver det også god mening at udsende den igen i denne nyrestaurerede udgave. Man kan – og bør – diskutere, hvor grænsen går for, hvor meget man må pille ved de oprindelige film, og mest diskutabelt er det uden tvivl, at man har valgt at konvertere filmen til et andet billedformat. Men faktum er, at resultatet ser blændende ud, og at filmen fremstår umådelig godt på det store lærred, hvor man med fryd kan nærstudere dukkerne og modellernes mange detaljer.
At gense denne pragtfulde film i biografen er i det hele taget en fantastisk oplevelse, og selvom tiden er blevet en anden, og teknikkerne er blevet digitale siden dengang, så fremstår den stadig forbløffende uformindsket i sin styrke. Der findes simpelthen ingen 3D-effekt i verden, der kan matche denne vidunderlige charmeboble.
#1 Batsy 13 år siden
#2 Patriarch 13 år siden
#3 filmkorn.dk 13 år siden
#4 Therien 13 år siden
#5 Plissken 13 år siden
Jeg krummer tæer hvergang en af de klassiske Disney eller lign. får ny lyd...
#6 elwood 13 år siden
Heldigvis nej
Men tit når det sker er det så ikke på grund af noget med rettigheder, ja rettigheder fra dem bag stemmen, eller dem der "administrer" det for de ja afdøde.
Jeg synes og kunne huske at da Fragglerne f.eks. blev sendt i tv igen, på DR 1 var der ramaksrig da det ikke var de originale stemmer, og vi ikke var i et værksted, men et fyrtårn ?
Kan hvert fald huske at der var noget i den stil, og det handlede vidst netop om stemmerne og rettighederne.
Senere da de sku ud på DVD fik de dog den del på plads.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#7 X&O 13 år siden
Hvis ens første møde med en film efterlader en så våd i bukserne, at man stadig er i stand til holde varmen så mange år efter, er det nok fordi man har et ganske særlig forhold til filmen - som ret beset kan gælde for alle film - gode som dårlige. Det burde dog efter min mening ikke præge en anmeldelse, uanset om der er tale om genpremiere.
#8 HelmerJ 13 år siden
#9 doctor doom 13 år siden
#10 doctor doom 13 år siden
"Træk mig da lige baglæns ind i fuglekassen" :-)