Som følge af de talløse konfrontationer der har været mellem IRA og engelske tropper i løbet af det 20. århundrede, kan man godt komme til at glemme betydeligheden af en gammel hændelse som ‘Bloody Sunday’, men den blodige dags effekt på Irlands historie kan ikke overdrives. Havde det ikke været for begivenhederne på ‘Bloody Sunday’, ville der måske have været fred i vor tids Nordirland. Enhver person, som interesserer sig for Irlands historie, må bestemt ikke gå glip af “Bloody Sunday”. Det samme gælder enhver person, som blot har den mindste interesse i nyskabende og forbløffende gennemført filmkunst. Personligt kan jeg slet ikke vente på at se, hvordan instruktør Peter Greengrass har håndteret den kommende Jason Bourne thriller med Matt Damon. Med Greengrass’ stærke øje for detaljer og fængende historier kan det kun ende med at blive rigtig godt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 BN 15 år siden

Jeg kunne i forvejen rigtig godt lide Paul Greengrass, hvilket skyldtes hans to Bourne-film og 'United '93'. Og efter endelig at have fået set filmen 'Bloody Sunday', er jeg blot blevet bekræftet i min opfattelse af, at Greengrass er en af de instruktører, man kan forvente sig meget godt fra i fremtiden.

Så jeg kan kun tilslutte mig The Insider's bedømmelse af filmen:

6/6.

P.S. En skam at James Nesbitt ikke medvirker i flere biograf-film end tilfældet er. Han er faktisk en dygtig skuespiller.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: