Som følge af de talløse konfrontationer der har været mellem IRA og engelske tropper i løbet af det 20. århundrede, kan man godt komme til at glemme betydeligheden af en gammel hændelse som ‘Bloody Sunday’, men den blodige dags effekt på Irlands historie kan ikke overdrives. Havde det ikke været for begivenhederne på ‘Bloody Sunday’, ville der måske have været fred i vor tids Nordirland. Enhver person, som interesserer sig for Irlands historie, må bestemt ikke gå glip af “Bloody Sunday”. Det samme gælder enhver person, som blot har den mindste interesse i nyskabende og forbløffende gennemført filmkunst. Personligt kan jeg slet ikke vente på at se, hvordan instruktør Peter Greengrass har håndteret den kommende Jason Bourne thriller med Matt Damon. Med Greengrass’ stærke øje for detaljer og fængende historier kan det kun ende med at blive rigtig godt.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Spanner 20 år siden

*begynder at overveje at se Bloody Sunday*
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#2 filmz-derb 20 år siden

Jaaaa.. Håber ikke jeg spilder mine penge hvis jeg går ind og ser den.......... Ellers dør du
filmz.dk - din reklamesøjle på nettet.
http://derb.dk
Gravatar

#3 Toranaga 20 år siden

En skræmmende "realistisk" film om "autentiske" begivenheder. Ikke for folk med sarte nerver!
Gravatar

#4 filmz-Crystalstar1200 20 år siden

Man har virkelig følelsen af, at man er tilstede hele filmen igennem, man kan ikke undgå at blive mærket af den.
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#5 filmz-Erroneus 20 år siden

Jamen med den anmeldelse, bliver man næsten til at se den... mens man nynner U2 sange :D
Nobody likes you. Everybody hates you. You're going to lose. Smile, you fuck.
Gravatar

#6 Kram 20 år siden

Nu ved man efterhånden hvad slags film The Insider kan lide. :)
HEJ BOGART.

Ej det gas. Men du ka' ta' det. :D

God anmeldelse, overvejer at se den, har gratis indgang til biografen, så det er kun et spørgsmål om tid og lyst. ;)
...
If winning isn't everything, why do they keep score?
Gravatar

#7 The Insider 20 år siden

#6, tak for sammenligningen, jeg er smigret ;-) Men jeg tror næppe en fyr som Ole Michelsen ville have givet film som "X-Men 2" og "8 Mile" 5 ud af 6, og jeg mener bestemt heller ikke, at han er Star Trek fan ;-) Men, som sagt, thanks :-)
War. War never changes.
Gravatar

#8 filmz-Daniel_Logan 20 år siden

Det er ikke engang løgn. Dine (Insider, The red.) anmeldelser er langt mere seriøse og profesionelle end det man ser på andre sider. Et klart plus!
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#9 filmz-Crystalstar1200 20 år siden

Fuktz - Danske eller Udenlandske ??? Men jeg er nu enig med dig, men jeg mener nu også de andre her filmz er er gode til at skrive ;)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#10 The Insider 20 år siden

Tak for rosen, gutter. Jeg er beæret :)
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: