Spansk film har i de seneste år duperet den internationale filmscene med effektfulde og nervepirrende gys skåret over en velkendt skabelon, men med et lokalt spansk temperament iblandet. Den beskrivelse opfylder Bayanos anmelderroste “Børnehjemmet” også, om end et par uigennemtænkte scener er for tyktflydende i mæglet og sætter sit præg på det samlede indtryk. Men uhyggeligt er det stadigvæk.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Killkaj 15 år siden

Hvorfor er aldersgrænsen 11?!?! Er det en uhyggelig gyser? :O
Gravatar

#2 Spanner 15 år siden

Læs anmeldelsen?

Ja det er en gyser
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#3 filmz-Bruce 15 år siden

Øv! Kan ikke se anmeldelsen på min datters PC med IE 6.0 :(

Nå, men udmærket spansk gyserting, selvom Del Toros Devils Backbone, giver denne røv indenfor genren. Men kan ikke anbefale denne nok på BD. Lydsporet er helt fænomenalt og hårrejsende. Iøvrigt kommer det bag på mig, at aldersgrænsen er 11 år. Det er for lavt i mine øjne!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4 Killkaj 15 år siden

Jeg forstår stadig ik det med aldersgrænsen :O?!?
Gravatar

#5 natterjack 15 år siden

Der er nogle voldsomt blodige scener, den her fx:
Gravatar

#6 kasper0204 15 år siden

(5) skrev:
Der er nogle voldsomt blodige scener, den her fx:

Der var da næsten intet blod??
Gravatar

#7 Slettet Bruger [3060706685] 15 år siden

Kritikken af slutningen forstår jeg godt nok slet ikke; filmens begyndelse, midte og slutning går i mine øjne op i en højere enhed, selvom jeg ligesom # 3 fortrækker Devil's Backbone. Slutningen er en god og naturlig ende på filmen, og jeg kunne slet ikke forestille mig, hvordan den skulle være udført bedre/anderledes; det er her at filmens pointe formidles og alle trådene samles. Jeg er helt paf over denne kritik.

Hvad angår aldersgrænsen, så kan jeg ikke se, hvor meget der er "at fatte"; der er nogle voldsomme scener, og især hen mod slutningen
må hovedpersonen se nogle svære ting i øjnene og traffe nogle barske valg
. Måske i skulle se filmen, før i kritiserede aldersgrænsen?
Gravatar

#8 wimmie 15 år siden

Jeg synes den var ret fed, og selvom jeg generelt er enig i anmeldelsen, saa synes jeg faktisk at slutningen og scenen med "the mediums" var noget af det bedste. Slutningen havde jeg ikke regnet ud og det var ret fedt med et twist der ikke var plat :)

4,5/ 6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#9 natterjack 15 år siden

(6) skrev:
Der var da næsten intet blod??
Så du den færdig? Det er de sidste otte sekunder af den, jeg snakker om.
Gravatar

#10 kasper0204 15 år siden

(9) skrev:
Så du den færdig? Det er de sidste otte sekunder af den, jeg snakker om.


Ja... Det var da ikke voldsomt blodigt - det er i hvert fald ikke det man skal se den for. Så bliver man slemt skuffet!

Skriv ny kommentar: