Referencer til actionfilm som “The Matrix” og “Rambo” bliver skudt med spredehagl. Bolts hundeejer Penny og de “onde” katte refererer til pigen med samme navn fra tv-serien “Inspector Gadget”, og med en tegnestil i slægt med Pixars “De utrolige” kan “Bolt” godt virke lidt som sammensat af dele fra tidligere film. De fleste referencer retfærdiggøres heldigvis gennem den gode historie om filmmiljøet, men forhindrer samtidig stilen i helt at blive sin egen.

“Bolt” er ikke ligeså originalt et udspil som Pixars “Wall•E” og “Ratatouille”, men i Disney/Pixar-ægteskabet drysser alligevel guldstøv ned over Disneys “Bolt”, hvilket har sikret den uimodståelige hund en Oscarnominering, Disney en vej ind i computeranimation og mange familier god underholdning.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Zoracka 15 år siden

"He's so... Awesome"
"Did you see saw?" - "Yeah, I saw Saw." - "Did you see Saw 2?" - "I saw Saw 2 too"
Gravatar

#2 papish 15 år siden

Disney og Pixar er ikke fusioneret. Og 'Lille Kylling' fra Disney var også CGI.
Gravatar

#3 tiany 15 år siden

#2 Hvis du ikke vil kalde det at fusioner, hvad kalder du det så?
Disney opkøbte Pixar i 2006 og John Lasseter og Ed Catmull fra Pixar er idag lederne af Disney. Mens Pixar er en selvstændig forretningsenhed under Disney.
Valar morghulis
Gravatar

#4 Morpheus 15 år siden

Synes det var en fantastisk sjov og god film og helt klart Disneys bedste siden Bjørne Brødre.

Synes også det lader til, at Disney endelig har fundet helt ud af det med computeranimation, men det er nu dejligt at de går over til den gamle tegnede spil igen til næste film.
Gravatar

#5 filmz-Narniabæver 15 år siden

Den er bare redoncelus!
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#6 elwood 15 år siden

Skal ind og se den på Torsdag med David Freaking Owe!

Ja det er sandt jeg tager ham med i biffen, eller er det ham der er i biffen.. I forgot.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#7 Michael Andersen 15 år siden

#6 Tager du så også Finn og Jacob med? De har nemlig en kort gæsteoptræden i filmen :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#8 elwood 15 år siden

#7 Er det de to katte, eller en af dem er hvertfald kat, eller er det duer'ne

8-)

Naaa det finder jeg ud af på torsdag.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#9 elwood 15 år siden

Så er jeg kommet hjem fra Klovborg, hvor jeg var inde og se Bolt i 3D, sammen med gi-jones og andre.

Første lidt andet de dansker stemmer var ikke så trælse som jeg havde frygtet, dog var katten lidt træls og hører på, David Owe havde faktisk et ganske fin stemme til hunden Bolt, og Sebastian Dorsett som Marsvinet Rhino var ret godt castet, jeg moree mig hvertfald herligt over ham.

Jeg regner self. med original versionen er bedrer stemme mæssigt, men den danske udgave var faktisk ok stemmemæssigt.

Filmen som sådan var faktisk rigtig underholdene, det ses tydligt flere steder at John Lasseter har været inde over projektet, og der er lidt sjove hentydninger til pixar film også, og nogle deciderede ripoff som gi-jones kaldte det, en scene er kraftigt inspireret af en morsom episode i Finding Nemo f.eks.

Den med hundene der udbryder Fodbold

Men ja god humor genem filmen, især Rhino stjæler billedet, og så synes jeg det var genialt den måde man nærmest lægger op til Bolt virkelig har superkræfter (de samme kameraskud bruges ligesom i startfilmen inklusiv slowmo) og bamm så bryder man illusionen i den virkelige verden for ham.

Og en særlig scene hvor Bolt lærer og være en rigtig hund, fik undertegnede og gi-jones til og grine godt igen.

Så den skal hjem til samlingen, og jeg ku godt forstille mig man måske lavede noget 3d udgave af filmen til hjemmebrug også, evt. udnytte det som Intel lavede i forbindelse med Super Bowl.

Selve biografen Klovborg Kino skal også ha et par ord med. Rigtig hyglig indretet med nutidige og gamle filmplakater, og går man en i cafe'en eller hva det skal kaldes blev der vist Diana Krall koncert på skærmen, det gav jo straks et gigant plus i min bog hehe.

Er også vild med alle de forskellige kamerarer og filmfremviser der stod rundt omkring, det skaber en hyggelig atmosfære, at ejeren af biografen så personlig hilser på en, og er den som udlever de særlige 3d briller er endnu et plus, det er rart med en ejer der gør sig synlig på den her måde, man føler virkelig at det er en mand som elsker sit job.

Vi fik jo også hilst på Michael, og set hvor han arbejdede med en lile rundvisning, så det var jo hel perfekt.

Nå nu til cremen...

Vi startede ud med lidt trailers, hvor der self. var Monsters Vs. Aliens (ahh det var det som der skete af andre gode ting på min føsdag) som blev vist i 3d, og effekten var ret overbevisne allerede her, det var lige før man sku række hånden og lige ville røre ved de kære monster.

Men før bolt begyndte var der self. en speciel overraskelse... en trailer for Hannanh Montanna Koncert!

Hehe undertegnede og gi-jones grinte højlydt af dette, det kom sku bag på os, så blir det ke størrer! (at hun så lægger stemme til den amerikanske version af pigen i bolt er en anden snak)

3D aspektet fungere rigtig godt, der var dog lidt action scener, hvor det går rigtig stærkt, hvor man lige et par sekunder kan miste fokus synes jeg, men ellers fungere det perfekt og se på, især dybden i biledeerne imponerede, mere end de der såkaldte angrebsscener (hvor objekter kommer ud mod tilskureren.

Men dybden var rigtig fed, og det gav nogle virkelig flotte billeder undervejs i filmen, can't wait to see hvad James Cameron får ud af det med hans Avatar.

Alt i alt kan det godt anbefales og prøve og tjekke den her, eller en anden 3d film (Coraline, eller Avatar hvis man venter så længe) ud i klovborg kino.

Vi takker for en god aften.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#10 filmz-Smuksak 15 år siden

Super duper film. Den er rigtig godt bygget op med en fed historie og man kommer virkelig til at føle for den lille superhund :)

Kunne se den om og om igen. 5 stjerner :D

"Whats the best thing by feeling pain? It lets you know you are still alive"

Skriv ny kommentar: