Troy Duffys “The Boondock Saints” er måske nok en kultfilm pr. definition, men i mine øjne når den ujævne gangsterfilm ikke sine forbilleder til sokkeholderne. Den starter godt, og især Willem Dafoe gør en god figur foran kameraet, men de fleste karakterer er foragtelige, og man har set det meste før. Hverken skivens transfer eller lydspor imponerer, og der er langt mere ekstramateriale på den udenlandske BD-udgivelse, så det er kun nysgerrige sjæle, der aldrig har set “The Boondock Saints”, der bør overveje at leje denne Blu-ray. Det er i øvrigt den ucensurerede og lidt blodigere Director’s Cut-udgave af filmen, som befinder sig på skiven.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Kruse 13 år siden

Jeg vil også gerne slå et slag for Overnight. Den er ganske god og som Johan siger, skræmmende. Det er skræmmende at én mand kan have så stort et ego, være så fuld af selvtillid og samtidigt brænde så mange broer på én gang.

Og med hensyn til "The Boondock Saints", så er jeg enig med Wimmie og Babo, og vil nok også ende på en 4/6.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#12 evermind 13 år siden

Ahhh ja, dokumentaren om Troy Duffys næsten storhed og fald. Den har hedengangne Utyske faktisk godt fortalt mig om og anbefalet. Havde bare glemt titlen. Den ville jeg sgu gerne se. Hvor får man fat i den?

The Insider (10) skrev:
Det samme kunne et gensyn med Monsters, fordi jeg skal tale med instruktøren over telefonen her i næste uge. Glæder mig! Det er vildt, hvor meget af filmen han har klaret på egen hånd - han har lavet SAMTLIGE visual effects i sin egen lejlighed på sin egen computer på fem måneder, og meget af det ligner noget fra en Hollywood-blockbuster. Han virker meget nede på jorden og ydmyg, så jeg glæder mig til at tale med ham :-) - og ikke mindst til at pitche mit script til "Mosters"! ;-)


Hehe! :P Det minder mig om dengang jeg læste Haltefanden, hvori hovedpersonerne skaber et monster, de kalder Moster. :D
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#13 The Insider 13 år siden

#12, jeg købte den for nylig for små 50 kroner på Amazon. Det ser den stadigvæk ud til at koste: http://www.amazon.co.uk/Overnight-DVD-Troy-Duffy/d...
War. War never changes.
Gravatar

#14 evermind 13 år siden

#13 Sweet, takker! :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#15 evermind 13 år siden

Så blev Overnight bestilt ... Kan det passe, det er den, der hedder Der Untergang på tysk? :P
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#16 The Insider 13 år siden

Der er i hvert fald mange slående ligheder!
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: