Hvad der er med til at hæve “Borat” er den underliggende satire og den intolerance, som den bringer frem i lyset. For eksempel til et rodeoshow hvor Borat under klapsalver bekendtgør, at han støtter USA’s ”war of terror”. Filmen slår løs på de sider som mange formodentlig helst så glemt, hvilket en del af de negative reaktioner på filmen, der har været, synes at underbygge. På sin vis er “Borat” ikke ulig en Michael Moore film, blot uendeligt meget sjovere og uden tonen af selvretfærdighed. Hvad der sælger den som forrygende underholdning er dog først og fremmest hvor afsindigt morsom og godt fortalt den er. Enkelte scener er utvivlsomt iscenesat, men det er, med enkelte undtagelser, umuligt at se hvilke det drejer sig om.

Med sine blot 84 minutter skulle man måske tro, den føles meget kort, men den er rent ud sagt proppet med så mange jokes og fortalt i et så højt tempo, at de få gange hvor instruktøren Larry Charles nådefuldt lader sit publikum trække vejret og komme sig ovenpå grineanfaldende, næsten føles som en lettelse. “Borat” lader konsekvent sit publikum tro vi har luret den, for så blot at hive noget endnu mere vanvittigt op af posen – ikke mindst en slapstick perle af en slåskamp, der sætter nye højder for, hvad man kan slippe afsted med i film. “Borat” er en forrygende film og en af de sjoveste komedier der nogensinde er lavet. Den får en til at grine indtil man ikke kan klare mere – og så lidt til. Niiice!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 filmz-Erroneus 17 år siden

Blev jeg sindsygt underholdt? Ja. = *
Grinte jeg meget? Ja. = *
Var der tidspunkter hvor man kedede sig? Nej. = *
Grinte jeg efter filmen? Ja. = *
Er filmen unik? Ja. = *
Spillede Cohen fantastisk? Ja. = *

Derfor 6 stjerner og så er jeg ligeglad med filmen ikke har nogle dybere historie, fordi det behøves sådan en film ikke at have.
Nobody likes you. Everybody hates you. You're going to lose. Smile, you fuck.
Gravatar

#42 dolphinfriendly 17 år siden

En fornærmende morsom oplevelse, slet ikke det værste at bruge ca. halvanden time på. Ikke en 6-stjernes oplevelse men tæt på indenfor genren, da det må være den mest wacky komedie jeg har set siden "Duck Soup"!

5/6



Gravatar

#43 blahblah 17 år siden

#41

Cohens rolle var enormt enkel, og en han har spillet i mange mange år, selvfølgelig spillede han den godt nok.

Men med den måde du anmelder film, så er der sgu mange der skal have 6 stjerner.
Bare fordi det er en komedie kan den ikke slippe lettere afsted end andre film. Comedy er en lige så seriøs genre som alle andre.
Gravatar

#44 filmz-wetfox 17 år siden

#43

Så er det godt at det er en personlig anmeldelse, og han kan gøre lige som han vil, hva'?
Gravatar

#45 hey now 17 år siden

#44. Hehe, well said.
Godspeed into the Mainstream
Gravatar

#46 filmz-Bruce 17 år siden

Ifølge rygterne skulle der være et fraklip fra Borat på Youtube, hvor han bliver rigtigt arresteret og åbenbart spørger politiet/sheriffen

"If you make a human pyramid, can I be on the top?"

Som en sagde på nettet om den replik:

"Which is a line as funny - and as staggeringly tasteless on every conceivable level - as anything which made it into the film"

Det er faneme humor i det rigtige øjeblik :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#47 vulture 17 år siden

Har kun et ord om denne film: MØG HAMRENDE MORSOM .. Grinede fra ende til anden. Selvom en del af filmen er genbrug fra en Borat special på The Ali G show, så er det stadig velgennemført og fantastisk humor.
Gravatar

#48 elwood 17 år siden

#46 der er lidt af en fraklippede scene her, dog ik lige det du beskriver.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#49 JannikAnd 17 år siden

Mindes ikke at have set noget så sjovt og intelligent i dette årtusinde, 5/6.
Gravatar

#50 Patriarch 17 år siden

Sjovt - jeg er smadret af grin bare af de der fraklip.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: