Hvad der er med til at hæve “Borat” er den underliggende satire og den intolerance, som den bringer frem i lyset. For eksempel til et rodeoshow hvor Borat under klapsalver bekendtgør, at han støtter USA’s ”war of terror”. Filmen slår løs på de sider som mange formodentlig helst så glemt, hvilket en del af de negative reaktioner på filmen, der har været, synes at underbygge. På sin vis er “Borat” ikke ulig en Michael Moore film, blot uendeligt meget sjovere og uden tonen af selvretfærdighed. Hvad der sælger den som forrygende underholdning er dog først og fremmest hvor afsindigt morsom og godt fortalt den er. Enkelte scener er utvivlsomt iscenesat, men det er, med enkelte undtagelser, umuligt at se hvilke det drejer sig om.

Med sine blot 84 minutter skulle man måske tro, den føles meget kort, men den er rent ud sagt proppet med så mange jokes og fortalt i et så højt tempo, at de få gange hvor instruktøren Larry Charles nådefuldt lader sit publikum trække vejret og komme sig ovenpå grineanfaldende, næsten føles som en lettelse. “Borat” lader konsekvent sit publikum tro vi har luret den, for så blot at hive noget endnu mere vanvittigt op af posen – ikke mindst en slapstick perle af en slåskamp, der sætter nye højder for, hvad man kan slippe afsted med i film. “Borat” er en forrygende film og en af de sjoveste komedier der nogensinde er lavet. Den får en til at grine indtil man ikke kan klare mere – og så lidt til. Niiice!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-john_p 17 år siden

Helt sikkert en film der skal ses.
Gravatar

#2 Bates 17 år siden

"Borat er en tv-reporter fra Kasakhstan, et land, der bærer på stolte traditioner – ikke mindst det årlige jødeløb, hvor børnene samles for at smadre jødeæggene inden de klækker."

Den skal ses! :D
Gravatar

#3 filmz-grissom 17 år siden

haha, helt sikkert!

Skal ind og se den imorgen og kan ikke vente =D
Gravatar

#4 Ash 17 år siden

Var til snigpremiere på den i mandags, og er 100% enig med anmelderen! Man kan ikke andet end at bøje sig i støvet for Cohen og bare anderkende ham som det største komiske talent i mange, mange år...

Fuck, jeg glæder mig til at se, hvad han og Jay Roach kan gøre ved Bruno-figuren, når han skal på det store lærred!
Gravatar

#5 filmz-HarisBreko 17 år siden

Glæder mig til at se den!
Gravatar

#6 filmz-Bartman 17 år siden

Glæder mig også meget til at se den.. kom egentlig til at tænke på, har man nogensinde set Cohen uden at han har spillet en af hans roller ?
Gravatar

#7 overkongen 17 år siden

Så den i mandags og kan kun sig "Niiice." Absolut topkarakter. Uden tvivl den bedste film jeg har set i biografen i mange år.
Gravatar

#8 filmz-jessie 17 år siden

#6

http://www.certifiedrandom.com/node/925

Dette må være årets Comedy, hvis bare den er halvt så sjov som tv-serien.
dog er jeg lidt mere skeptisk med hans næste projekt (Funkzeit mit Bruno) den tror jeg næppe holder til en hel film!
men hvad, manden har lige fået 40 mio. i forskud.

Jak sie masz
Gravatar

#9 filmz-Business Monkey 17 år siden

Heh. Jeg har heller ikke været så vild med Bruno karakteren. Havde hellere håbet på en ny Borat film eller en helt ny karakter...

Men skal klart ind og se den her!
Du skal ikke nationalisere kulturen, men kultivere nationen!

http://www.zentropa.dk/videohilsen/
Gravatar

#10 Hal60 17 år siden

Kunne være man skulle tage ind og se den i aften... Fik en ustyrlig lyst til at se den snarest.
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.

Skriv ny kommentar: