“Borgen” har æren af at være den første danske tv-serie, som bliver udgivet på Blu-ray, og udgivelsen af seriens første sæson er absolut ikke værst. Lydsporene skuffer en anelse, men føljetonen ser langt bedre ud, end den gjorde på flimmerkassen, og ekstramaterialet er udmærket. Selve serien er en af DR’s bedste i nyere tid – et forbavsende kompromisløst kig på dysterne i magtens korridorer herhjemme. Seriens fans og uindviede sjæle bør afgjort investere i udgivelsen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 allando 13 år siden

Er der nogen der kan forklare mig, hvorfor den præsenteres i 1080p/AVC 2.20:1. Det ville sgu da være bedre at skyde filmen så den passede til et 16:9 TV!!! Eller er jeg helt galt på den????
Gravatar

#12 nygaardpetersen 13 år siden

Serien startede stærkt, men sluttede som en kliché
(Her tænker jeg på forholdet mellem statsministeren og hendes mand).


Alt i alt en udmærket serien, men ikke mere end det. 3 stjerner fra mig
Gravatar

#13 Patriarch 13 år siden

Hvordan er det en Cliche?

Altså jeg er med på at det anstrengte forhold er det - men en skilsmisse?

“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#14 The Insider 13 år siden

#11, jeg går ud fra, at den blev skudt i 2.20:1 af filmmagerne, og den dernæst blev beskåret til 16:9, da den blev transmitteret på tv. Så man får altså mere billedinformation, end da den blev vist på tv :-) Personligt kan jeg enormt godt lide billedforholdet. Det får den til at fremstå endnu mere... "episk" :-)
War. War never changes.
Gravatar

#15 elwood 13 år siden

Sidse babett, har sku aldrig været episk 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#16 The Insider 13 år siden

Whaaaat? Har du ikke set hende i den der "Den eneste ene", hvor hun rejser imellem parallelle universer for at dræbe sine kopier og blive den stærkeste i universet? Eller var det en anden film, jeg så?
War. War never changes.
Gravatar

#17 elwood 13 år siden

Self. hvis de bruger en af de her to numre, kan hvem som helst blive episk!

[url=

[url= så the new kid on the block[/url]
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: