“The Bourne Ultimatum” har ikke den samme emotionelle slagkraft som “The Bourne Supremacy”, men filmen er en ekstremt velproduceret og næsten ulidelig intens thriller. BD-udgivelsens AV-præsentation er upåklagelig, og både kvantiteten og kvaliteten af ekstramaterialet er høj. Et must.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 BN 14 år siden

Det er nogle virkelig gode anmeldelser, du har skrevet, The Insider. Du formår virkelig at favne alle de ting, der gør Bourne-franchisen speciel.

At jeg så ikke er helt enig med dig i dine små forbehold ang. 'Identity' og 'Ultimatum', er en anden snak. 'Supremacy' er vi til gengæld 100 procent enige om, og din anmeldelse af denne er så præcis og velskreven, at den dag jeg selv skriver en anmeldelse, er jeg nødt til at have glemt DIN for ikke at komme til at kopiere den. :-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#2 The Insider 14 år siden

Tak for de venlige ord, bn :-)
War. War never changes.
Gravatar

#3 Ericmase 14 år siden

Super anmeldelse Insider! ;)
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#4 zamm- 14 år siden

Super anmeldelser af alle 3 film (skriver lige for dem alle 3 her).

Jeg har dog endnu ikke tænkt på det du skriver med at The Bourne Supremacy har noget mere på hjerte end de andre. Når jeg sådan lige tænker filmen igennem, er det egentlig rigtigt, det har jeg bare ikke tænkt på før nu hvor du skriver det! Jeg har altid syntes, lige siden Ultimatum udkom at det var den bedste af de alle tre og ved nærmere eftertanke, så er den også hvad angår action, men hvad angår franchisens dybere mening/pointe, så kan jeg nok give dig ret i at Supremacy er den bedste af dem alle!

Så igen! Rigtig gode anmeldelser! :D

Du skriver i anmeldelsen til The Bourne Identity at der er humor indblandet (kan ikke huske hvordan eller i hvilken sammenhæng), hvilket jeg ikke lige helt forstår! For jeg må nok indrømme, jeg syntes ikke at Bourne-franchisen på noget tidspunkt indeholder en form for humor og det er skam ikke et kritikpunkt fra min side. For det er jo sådan Bourne er, men humor... hmm... please fortæl mig hvor den humor er!
Yo, homie. Is that my briefcase?
Gravatar

#5 Norrah 14 år siden

Ved godt jeg står lidt alene i min mening, men har altid syntes at 2'eren og specielt 3'eren var dårlige, eller i det mindste kedlige.

Som filmværk respektere jeg dem, da de er godt lavet. Men de fanger mig bare ikke!
Gravatar

#6 BN 14 år siden

#4 - zamm-:

Du skriver i anmeldelsen til The Bourne Identity at der er humor indblandet


Jeg gætter på, at The Insider tænker på Jason's replik til Maria om, at der kommer et lille bump; det siger han under biljagten lige før de kører ned af en lang trappe.

Denne lille, lettere humoristiske replik genererer nu ikke MIG. Der er også en anden humoristisk replik, nemlig der hvor Maria vågner og får at vide, at det er vigtigt at de ikke efterlader nogen fingerafttryk, hvorpå hun spørger ham, om hun må træde på gulvet med sine bare fødder, eller om dette efterlader FOD-aftryk. :-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#7 Bobby Singer 14 år siden

Ak ja så bliver jeg nok nødt til at opgradere igen. :-D

Gode anmeldelser Johan. Det er som altid en fornøjelse at læse, for man kan virkelig mærke at din begejstring for film skinner igennem, når man læser dem.

Jeg holder også selv rigtig meget af Bourne filmene, b.la. fordi at det var filmene, der gjorde at jeg virkelig fik øjnene op for, hvor god en skuespiller Matt Damon virkelig er. Manden er jo Jason Bourne! Derudover indeholder alle filmene nogle af de bedste biljagter jeg nogensinde har set, den fra The Bourne Identity er dog min favorit. Men ja jeg ved ikke rigtig hvad mere jeg skal sige, som du ikke allerede har sagt i dine anmeldelser, du har ligesom fremhævet de fleste af de ting der gør Bourne serien så unik.

Måske lidt uenigheder angående nogle af kritik punkterne om Identity og Ultimatum. Jeg husker nemlig dem alle sammen som klassefilm, jeg ikke vil tøve et sekund med at give top karakter.

Men når det er sagt, så har dine anmeldelser givet mig blod på tanden til at gå i kast med filmene igen igen og denne gang bliver det på BD.

Good job Johan Bourne. :-D
Idjit
Gravatar

#8 The Insider 14 år siden

Tak for de venlige ord, alle sammen :-)

#4, ud over de eksempler, bn nævner (og det var kun replikken i bilen, der virkelig generede mig), er der en hel god humor i filmene - altså, alt sammen naturlig humor, ikke den type, man skrålgriner af. Jeg tænker bl.a. på de sarkastiske verbale opgør mellem Conklin og Abbot (Cooper og Cox) og den ofte lette tone mellem Marie og Bourne (f.eks. deres muntre dialog efter at have haft sex / scenen efter at Marie er vendt tilbage med informationen fra hotellet til en forbløffet Bourne). Og jeg grinte især en del i Ultimatum, da Bourne fik pudset det spanske politi på hans forfølgere. Det er den slags velkomne og sobre humor, der forhindrer filmene i at blive for seriøse uden at man hives ud af illusionen - altså, med få undtagelser såsom scenen i Bournes bil i Identity :-)
War. War never changes.
Gravatar

#9 BN 14 år siden

#8:

Nåja, det er MARIE - ikke Maria, som jeg fejlagtigt kom til at skrive.

I øvrigt 99,9 procent enig. Replikken generer mig ikke som sådan, men den skiller sig ud og kunne godt have været undværet, især pga. den alvorlige afslutning på biljagten
hvor hun sidder en smule rystet og han meget eftertænksom (og begge med sved på panden), før de bliver enige om at efterlade bilen i parkeringskælderen.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#10 elwood 14 år siden

Starten i Bourne Ultimatium med Journalisten
Som han Guider gennem menneske vrimlen er en af mine ynglingsscener i filmen, udover kampen med Desh, hvor jeg kom i tvivl om jeg trak vejret hehe.

Men hele den nåedesløse jagt på Journalisten, som kun overlever så længe han lytter til Bourne, er emminent lavet, alt går godt lige indtil journalisten vælger ikke og adlyde Bourne.

Det der så er mere imponerene er at så vidt jeg ved fik filmholdet ikke abre lige lov til og spærre hele stationen af, de var nødt til at arbejde mens der var almindelig folk på "settet" så vidt jeg husker.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: