For “Brendan og hemmelighedernes bog” er dybt forankret i keltisk folklore. Bogen fra filmen findes f.eks. i virkeligheden, flere af karaktererne er bygget over virkelige personer eller myter fra den tid, og mange af filmens mønstre og monstre er hentet fra den irske kulturs bagkatalog. Historien er måske en smule simpel for et moderne publikum, men spilletiden på 75 minutter passer perfekt, og man efterlades med en fornyet tro på, at håndtegnet animation stadig indeholder en særlig magi.
Anmeldelsen er skrevet på baggrund af den originale, engelske version af filmen, og derfor er de danske stemmepræstationer ikke blevet bedømt.
#1 Lord Beef Jerky 11 år siden
#2 Ash 11 år siden
Teaser:
http://vimeo.com/5622750
5/6 til The Secret of Kells...
#3 Outbound Sith 11 år siden
Nøj, hvor ser det lækkert ud! Jeg er helt vild med den måde, de har lavet bølgerne på i starten! :D
Fox Mulder
#4 Slettet Bruger [4143442491] 11 år siden
I det hele taget er det en film, hvor der er lagt meget personlighed i. Det gælder ligefra animationen, men også den irske historie og myter samt den irske dialekt.
#5 Neranders 11 år siden
Det er da bestemt en film jeg vil se frem til!
Angående The Secret of the Kells er det en fremragende film og jeg er enig i både anmeldelsens ord og karakter. Dog kunne anmeldelsen godt have været lidt længere, så der havde været mere plads til karakterene og historien. ;) Men når der nu snakkes om nyere tegnefilm tegnet i hånden er Ponyo umulig at komme uden om.
"That's rough, buddy."
#6 Lilleby 11 år siden
God anmeldelse!