Filmens verden er af begrænset format, men det føjer en vis intimitet til miljøet, som er fornemt beskrevet. Hvis romancen og skildringen er filmens stærke punkt, så er de mere klassiske dramatiske elementer dens svage, og man ønsker næsten, at der var tonet lidt mere ned for spændingsopbygningen og melodramaet – ikke mindst et sidste handlingstvist virker mere som et filmisk virkemiddel end som en troværdig udvikling. Til trods for disse ankepunkter skal der ikke herske tvivl om, at “Broderskab” er en vellykket film og en særdeles lovende debut for Nicolo Donato. Ganske vist har handlingen sine svage punkter, men man kan ikke lade være med at føle for de mennesker, den involverer.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 elwood 14 år siden

Billede 1
Hva ehmm de der Røræg, er de snart ved og være færdige eller ?


Billede 2
Jeg synes vi skal give en stor hånd til 4.B fra fritidsskolen, som har lavet de flotte flag til os, hva giv dem en stor hånd!


Billede 3
Jeg er bare slet ikke i fokus
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#2 NightHawk 14 år siden

Rigtig god anmeldelse Benway. :)

Det lyder som om filmen er ligeså god, som jeg havde håbet på at den var, og fedt at der nu langt om længe bliver lavet en film i danmark, der tager det her tema alvorligt.

Der har selvfølgelig været lavet et par stykker tidligere, men synes ikke rigtig nogen af dem har fungeret optimalt samlet set. Hella Joofs "En Kort, En Lang" havde dele der var godt lavet, men dens lidt for platte humor tog desværre overhånd og så gik det op i hat og briller til sidst.

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#3 davenport 14 år siden

YES! Nu skal vi ha gang i en ny Brokeback tråd :D
Kan næsten ikke vente...
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#4 NightHawk 14 år siden

Det kommer så heldigvis aldrig til at ske igen.

"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#5 filmz-Utyske 14 år siden

Hmm.. jeg har set noget af en anden film med nazi-bøsser, på Kanal København, meget sent om natten. Jeg er ikke helt sikker på at det er samme tema som denne...
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#6 Dragon_Claw 14 år siden

Jeg gad godt at vide hvilken grund folkene bag filmen har, for at lægge udgivelsen op ad Danmarks besættelses dag. Jeg nægter at tro på, at det bare er en tilfældighed.
Tony Montana: All I got in this world is my word and my balls. And I don't break 'em for nobody!
Gravatar

#7 davenport 14 år siden

Kunne nazitemaet måske have noget med den sag at gøre? ;)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#8 Dragon_Claw 14 år siden

davenport (7) skrev:
Kunne nazitemaet måske have noget med den sag at gøre? ;)


Det er jo netop hvad jeg skriver (imellem linerne). Er det et politiske statement (igen igen nu i dansk film) eller er det bare for, at sikrer billet indtægterne med lidt ekstra fokus?
Tony Montana: All I got in this world is my word and my balls. And I don't break 'em for nobody!
Gravatar

#9 I.F.F. 14 år siden

Komplet latterligt, der er jo stort set ingen nazister i DK, ydermere er det et 100% ufarligt emne der igen igen bliver hevet frem.


Hvor er filmet om bøsserne i de muslimske miljøer, samt de evindelige muslimske hatecrimes.

f.eks
http://msndk.starlounge.com/index.cfm?hpv1l=990x&a...


Are you not seeing the rare bird on my shoulder?
Gravatar

#10 davenport 14 år siden

Jeg er Aquahomonecrosodomifilist (én der gør det med døde dyrebørn af hankøn under vand)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!

Skriv ny kommentar: