Det er en ualmindeligt smuk og rørende film om to mennesker, der mod alle odds finder hinanden, og derefter hvordan de konfronteres med noget nær det hårdeste, et menneske kan udsættes for. På overfladen et forudsigeligt melodrama, men så snart man ser lidt nærmere efter, så opdager man et dybt og relevant drama om tro, liv og død samt vigtigheden af den umiddelbare og betingelsesløse accept af andre mennesker, selv om det gør ondt – eller måske især da.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Kisbye 10 år siden

Den vil jeg også gerne have set. Det eneste jeg set før med instruktøren, er 'The Misfortunates'. En gakket komide med alvorlige undertoner, om en misbrugsfamillie.
Den her ser ud til være noget helt andet.

Vil også lige nævne at den er Belgiens bud på en Oscar vinder.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#2 Kisbye 10 år siden

Nu fik jeg den set og hvor er det godt, det gør så ondt.
Historien er jo ret ligetil, men den er velfortalt og den udmærkede country musik giver filmen et ekstra løft.
Helt klart en bedre film end Felix Van Groeningen forrige, der var en hel del for gakket efter min smag. Det bliver interessant at følge instruktøren i fremover.

Hvis man ikke har bidt mærke i det, så vil jeg lige nævne at filmen er Belgiens bud på en Oscar vinder og blev shortlistet i december.
Det kan ske at den kommer til at kæmpe mod vores egen Jagten.

jeg syntes godt nok også man er helt udkørt efter sådan en omgang, så nu må det være tid til en komedie eller andet letbenet underholdning :)
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)

Skriv ny kommentar: