Har du altid grublet over, hvordan Biers “Brødre” ville opleves med et andet cast og på et andet sprog, så er denne, i en dansk sammenhæng, lidt sære anakronisme uomgængelig. Ellers er der ikke meget at komme efter i denne langt mere glatte og ufarlige “Brothers”, der som sådan ikke fejler noget, men som i den grad mangler nødvendighed og hjerteblod, hvilket den danske original gerne måtte have delt mere rigt ud af til denne middelmådige filmiske bror.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 dix3n 14 år siden

Er meget enig i denne anmeldelse. Følte ikke rigtig Natalie og Tobey præsterede nok, de kunne have lært lidt af Connie og Ulrich. Og da Tobey blev nomineret til en oscar for denne præstation, burde Ulrich da have vundet én! :)
Gravatar

#2 Riqon 14 år siden

dix3n (1) skrev:
Og da Tobey blev nomineret til en oscar for denne præstation, burde Ulrich da have vundet én! :)


Det var nu vist nok en Golden Globe. Same difference, I guess.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#3 Martin Schou 14 år siden

Nu er der tale om to forskellige anmeldere, men ...

Benway om The First Time skrev:
I mine øjne er der dog ikke i sig selv noget som helst galt med at have kommercielle ambitioner, men det er alligevel besynderligt, at man har kopieret filmen så direkte over, at der bortset fra sproget næsten ikke er andre forskelle fra den velkendte film. Al dialogen, scenerne og personerne er præcis, som de plejer at være, og man sidder derfor med en lidt underlig fornemmelse af déjà vu gennem de første scener af filmen. Som anmelder efterlader det også en i en bizar situation. Det er lidt som at høre den samme vittighed to gange. Det er ikke fordi, vittigheden nødvendigvis er fortalt meget dårligere, den virker bare ikke så sjov længere.


Kontra

Nihilisten om Brothers skrev:
Scene for scene er Susanne Biers "Brødre" og den amerikanske genindspilning "Brothers" stort set identiske. Nuancerne er få og små, og dem kunne vi jo så se nærmere på i det følgende. Lad os imidlertid lade det blive ved konstateringen og så kigge på "Brothers" som selvstændig film uden at skele til og sammenligne med de danske brødre Thomsen og Lie Kaas.


Et eller andet sted må man da for hulen kunne forvente en smule konsistens i anmeldelserne. Ikke at Nihilisten skal anmelde en film på samme måde som Benway, da de har hver deres smag osv., men hvis en film er et remake, må det da forventes at tilgangen er den samme. Enten sammenligner man med originalerne, eller også gør men ikke - hvis det bare bliver på må og få, er det jo rent til grin.

Jeg fristes til at tro, at forskellen ligger i letkøbt teenage-film vs Golden Globe-nominering, og det er sgu alt for billig en undskyldning.
Gravatar

#4 Skeloboy 14 år siden

#3 - der skal der ikke være noget konsistens overhovedet...du skriver det selv:
Martin Schou (3) skrev:
Nu er der tale om to forskellige anmeldere, men


Udformningen skal være ens, og det er den også. Men måden at anmelde på skal da altid være 100% op til den enkelte...eller der skal lige være en klausul om, at ved remakes, der skal det gøres på samme måde?

En af filmz' styrker er så, at to eller tre anmeldere kan anmelde samme film, når de udkommer på DVD og BD.
Gravatar

#5 Riqon 14 år siden

#3 - Det giver ingen mening at bestemme anmeldernes kriterier for dem. Benway syntes, The First Time skulle ses i lyset af sit forlæg, mens Nihilisten syntes, Brothers skulle ses som en selvstændig film uden nogen form for skelen til forlægget. Det er så simpelt - her kan "Filmz.dk redaktionen" (eller hvem vi nu gør til dommerne) ikke gå ind og blande sig i hvilken metode, der er rigtigst. Det skal anmelderne selv ha' lov at afgøre, og så må artiklerne læses på de præmisser, de individuelt vælger at evaluere filmene efter.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#6 Wuschhead 14 år siden

Jeg er ikke enig i anmeldelsen. Jeg har aldrig set den originale, det kan være det er derfor. Men jeg synes det var en 4-5 stjernet film, da jeg sad med lidt at tænke over bagefter.
Gravatar

#7 smalieux 14 år siden

Tror Wuschhead kan have fat i noget. Tror at man synes denne film er bedre, hvis man ikke har set den danske version. Det er jo samme interessante historie, men når man har set den danske, skal der nok meget til, før man synes ,den amerikanske kan leve op til den.
Gravatar

#8 Lars.dk 14 år siden

Ville gerne vide hvad i andre syntes om skuespillerene da de jo er en del yngre end de Danske var.
Danmarks værste "komiker" http://img687.imageshack.us/i/1281198900438.gif/

Skriv ny kommentar: