Forfatteren D.H. Lawrence skrev engang: ”Stol aldrig på kunstneren. Stol på historien. Kritikerens funktion bør være at redde historien fra kunstneren, som skabte den. Efter at have set denne film får jeg mere lyst til at redde Terry Gilliam fra den halvskøre skrøne han har skabt. Hans kommende film “Tideland” vandt for nylig FIPRESCI-prisen ved filmfestivalen i San Sebastian. Her i Danmark må vi indtil videre tage til takke med “The Brothers Grimm”, mens vi venter på hans næste værk, der forhåbentlig viser os instruktøren tilbage i storform.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-Exitium 18 år siden

#15 Sikke nogle intelligente argumenter du kommer med!
"I dont wanna discuss how my fucking coffee tast like!"
Gravatar

#22 davenport 18 år siden

Godt initiativ Chandler. Godt og konsekvent.

Anyway, så har jeg billetter til i aften i Kolding, 21.20, 7. række midtfor.
Jeg glæder mig sku til at se den, trods anmeldelserne. (Gilliam må godt være lidt fart-på agtig, han er jo gammel python)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#23 dyg 18 år siden

#22 - Sender du en taxa? :)
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#24 noget 18 år siden

skal ind og se den kl. 14.00. det skal nok blive godt.
Gravatar

#25 davenport 18 år siden

Taxa til Tranbjerg /retur bliver nok lidt i den peberede ende.. ;)

Så bliver der ikke råd til korn..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#26 filmz-blaze 18 år siden

ryger ud??????? HAHAHAHAHAHAHHAHAHA..... Det her er al for latterligt....

Jeg må squ indrømme at mange af jer kommer med nogen gode argumenter MEN!!! Der er som sagt fandme mange som tror at de ved alt om film og tager det her filmz lidt for seriøst.. Slap dig af alle sammen.. Film er underholdning... Hvis i vil lære, og blive kloger eller høre budskaber så læs en avis eller se tv avisen eller se dokumentar eller læs bøg ELLERS REJS RUNDT istedet for at komme med bemærkninger her fra lille anonyme lorte Danmark!!!
Gravatar

#27 läkerol 18 år siden

prøv da lige og spænd hjemlen...
Our deepest fear is not that we are inadequate. Our deepest fear is that we are powerful beyond measure.
Gravatar

#28 filmz-elsker-guggi 18 år siden

totalt god.
meget eventyragtig
Gravatar

#29 filmz-Exitium 18 år siden

#27 kort og godt sagt...
"I dont wanna discuss how my fucking coffee tast like!"
Gravatar

#30 Spanner 18 år siden

Jeg må indrømme, at jeg trods ret lave forventninger, alligevel blev skuffet, da jeg var inde og se BG i dag. Filmen er meget ujævn tempomæssigt og det ser ud som om der er klippet en del ting ud af den for at holde den inden for en rimelig længde. Desværre mangler den sammenhæng mellem scenerne.

Desuden er nogle af karaktererne - specielt dem, der skal være komiske - totalt usjove og direkte kiksede hver gang de viser sig på lærredet.

3/6
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem

Skriv ny kommentar: