“Brudepiger” føles faktisk som en lille revolution inden for den romantiske komedie trods historiens mere eller mindre traditionelle forløb. Med sit stærkt overvejende kvindelige cast, absolut ingen berøringsangst, hvad angår tabuer som (kvinders) sved, opkast og ikke mindst tyndskid, og et ofte legende, improviseret feel, er den en kærkommen fornyelse af genren og et stort skridt i den rigtige retning mod ligestilling inden for den ellers mandsdominerede komedie. Selv filmens soundtrack oser af feministisk manifest: Blondie, Hole, Fiona Apple og den gamle rock ‘n’ roll’er Wanda Jackson er således alle repræsenteret.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 HonoDelLoce 12 år siden

Jeg er så træt af at høre kvinder kæfte op, hver gang der er noget med en snert kvindelighed over sig, der er en smule sjovt, om at "SÅÅÅÅÅ! fik vi vidst bevist, at kvinder godt kan være sjove!"..

Ja ja, det kan de da.. Når de instrueres af en mand i, hvordan de skal gøre ! ;)

Og nej, jeg vil ikke ud i en kvinde-bashing.. Jeg elsker hun-kønnet og synes det kan være GANSKE spas at være i selskab med. Men decideret komiske, det er de altså sjældent (frivilligt, altså! ;) ). Jeg vil f.eks. godt vædde med, at for hver kvindelig komiker, der har holdt en karriere gående (på at være komisk, altså!) i mere end 10 år, så kan der nævnes 25 ditto mænd.

Og igen - det er ikke bashing. Der er bare forskellige ting, de to forskellige køn mestrer..!
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#12 Svagin 12 år siden

#11 - godt for dig. Men har du set filmen?
http://taxidriverfilm.blogspot.com/2011/04/100-gode-grunde-til-at-jeg-elsker-film.html

Skriv ny kommentar: