“Brudepiger” føles faktisk som en lille revolution inden for den romantiske komedie trods historiens mere eller mindre traditionelle forløb. Med sit stærkt overvejende kvindelige cast, absolut ingen berøringsangst, hvad angår tabuer som (kvinders) sved, opkast og ikke mindst tyndskid, og et ofte legende, improviseret feel, er den en kærkommen fornyelse af genren og et stort skridt i den rigtige retning mod ligestilling inden for den ellers mandsdominerede komedie. Selv filmens soundtrack oser af feministisk manifest: Blondie, Hole, Fiona Apple og den gamle rock ‘n’ roll’er Wanda Jackson er således alle repræsenteret.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Svagin 12 år siden

Helt klart årets sjoveste komedie! Også for drenge!
http://taxidriverfilm.blogspot.com/2011/04/100-gode-grunde-til-at-jeg-elsker-film.html
Gravatar

#2 Patriarch 12 år siden

Super. Vi mangler helt klart flere kvinder med tyndskid på det store lærred.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#3 Nicki52 12 år siden

Yaaah, skal op og se den i morgen med en veninde. Glæder mig!
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#4 Frederik 12 år siden

Svagin (1) skrev:
Helt klart årets sjoveste komedie! Også for drenge!


This! Der er mange kvinder i filmen, men det burde ikke skræmme mændene væk. Den er meget sjovere (og har mere hjerte) end f.eks Hangover-filmene.
Gravatar

#5 Svagin 12 år siden

Frederik (4) skrev:
This! Der er mange kvinder i filmen, men det burde ikke skræmme mændene væk. Den er meget sjovere (og har mere hjerte) end f.eks Hangover-filmene.

Præcis! Kristen Wiig er fremragende, og den er spækket med fede bi-roller..
http://taxidriverfilm.blogspot.com/2011/04/100-gode-grunde-til-at-jeg-elsker-film.html
Gravatar

#6 qel-droma 12 år siden

Nu har jeg virkelig meget lyst til at se filmen... NOT!!! Har aldrig været til toilethumor når det er mænd der står for den og kan ikke se at det skulle blive anderledes bare fordi at det nu er kvinder der står for den. 'Nuff said...
Are you not entertained!?!
Gravatar

#7 Svagin 12 år siden

Rolig nu, det er én scene :)
http://taxidriverfilm.blogspot.com/2011/04/100-gode-grunde-til-at-jeg-elsker-film.html
Gravatar

#8 jessup 12 år siden

Kan på det varmeste anbefale filmen - den er ikke specielt stramt fortalt, men hver eneste joke sidder lige i skabet. Det er den bedste komedie i mands minde.

Fornemmer at der er tale om en lille nyklassiker men det kræver gensyn.

5/6
This is just until June
Gravatar

#9 jessup 12 år siden

Fik set den igen igår og det er en klokke klar 5/6 der mangler lidt før den er oppe og ringe - den vil blive genbesøgt flere gange.

Flere af kvinderne er rutinerede komikere, men Rose Burnes komiske timing er sublim.
This is just until June
Gravatar

#10 Slettet Bruger [1782732097] 12 år siden

Jeg endte med 6/10, efter lige have overvejet min karakter en ekstra gang, noget tid efter jeg så den.

Den er bestemt over middel og der er nogle sjove ting i den, men den skuffede i forhold til den hype, der har været omkring filmen.

Skriv ny kommentar: