Trods den manglende professionalisme og det ikke-eksisterende budget er “Brutal Incasso” overraskende vellykket på sine egne præmisser, og der er ingen tvivl om at folkene bag, ikke mindst manuskriptskriverne og instruktøren, elsker at lave film og nok skal blive rigtig gode til det.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 DarkLight 18 år siden

Nu vi væver i emnet, skal sådan en film så anmeldes på linie med alle andre eller skal den have lidt længere snor?
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#12 filmz-gimleno1 18 år siden

#11 Ser jeg ingen grund til, der er nu blevet tale om et kommercielt produkt, og dermed altså ikke et amatør produkt, så derfor skal den vel have samme behandling som alle andre, men jeg fornemmer nu heller ikke at der er taget specielle hensyn i anmeldelsen ;-)
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#13 DarkLight 18 år siden

Men i anmeldelsen står der jo direkte amatørfilm?

EDIT: Ikke at det skal opfattes som negativt. Det er bare betegnelsen.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#14 filmz-gimleno1 18 år siden

#13 Ja, det er også ukorrekt, eftersom filmen er et kommercielt produkt der tjener penge. Jeg savner endvidere lidt at anmelderen havde lavet lidt research, det er ret naivt at sætte lighedstegn mellem no-budget og amatør, for det er ikke det samme.. Kan komme med stakke af eksempler, men vil spare jer ;-)

edit: Yep, fangede den godt, no problem ;-)
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#15 filmz-wolla 18 år siden

imponerende at i har så meget succes med film.. det er fedt :) men hvordan kommer I i kontakt med alle de distributører...? måske kan det hjælpe os andre film skabere til at få vores projekter ud i verden..
Gravatar

#16 filmz-gimleno1 18 år siden

Endnu en lidt mere sagligt begrundet anmeldelse: http://on-z.dk/vis.asp?id=9047191
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#17 akerman 18 år siden

Kender ikke de omtalte forumtråde, filmen, eller de medvirkende - men jeg fornemmede klart at denne film havde fået ret lang snor ift. hollywood-produktioner, da jeg læste anmeldelsen. Det virkede som om et forsøg på kritik pakket ind i fløjl - men det kan da også være majkens skrivestil. Havde det været en hollywoodfilm anmeldt af insider var den nok blevet høvlet ned .>
Gravatar

#18 filmz-barnebarn 18 år siden

#14
Jeg tror nu ikke, at ordet amatør-film skal læses så ordret, at du fortolker det som noget uden kommercielt indtjening.

Det skal nok nærmere læses som som "meget dårligt" eller "tyndt" - ikke at det gør det bedre for dig.

Men jeg ser f.eks. også selv sådan på stort set alle danske film. I mine øjne er alle danske film amatørfilm - simpelt hen fordi de er så dårligt lavet både rent filmmæssigt, kameraføring, manuskript og skuespiller.

Jeg ved godt, at det er en hård dom og at skære en kam over flere gode danske film, som har set lyset i de seneste par år - men det er nu ikke meget mere end en håndfuld i mine øjne.

Som standard ser jeg aldrig danske film - bryder mig ikke om dem og det danske sprog i en film... Måske fordi jeg bare er vokset op med engelsk - dvs. amerikansk. Men også fordi jeg er træt af, at det altid er de samme 3-4 danske skuespillere i hver film.
<hr>
Must see films: Mulholland Drive - The Matrix - Kill Bill Vol.1 - The Lord of the Rings: The Fellowship - Scarface - Memento
Gravatar

#19 filmz-blaze 18 år siden

#14

ENIG!
Gravatar

#20 filmz-kaotmus 18 år siden

Den korrekte betegnelse ville så nok være amatøragtig, idet du ikke taler om økonomien men præstationen

Skriv ny kommentar: