Ser man overordnet på det har vi at gøre med en udgivelse der på den tekniske side er ganske acceptabel. Filmen er mildt sagt ringe, så der er ikke meget at komme efter, med mindre man er virkelig fan af genren.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 HeavyClaus 19 år siden

#7

Det er okaaaaaaay, vi overlever nok :)
Gravatar

#12 Hasselguff 19 år siden

"He treats objects as women man!"
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#13 filmz-The Omen 19 år siden

Uuuuuuuuuuuuuuuuuuh Cabin Fever... Jeg ryster af bare tanken om hvor DÅRLIG filmen var. En typisk møg"teen""gyser", som man altid dør af bare kedsomhed af.
Filmen kom vel omtrent på samme tid som Wrong Turn - som vist overhovedet ikke så lyset af biografen - Wrong turn er slet ikke et mesterværk, men den er tusinde gange bedre end Cabin Fever! Fatter ikke hvorfor Cabin Fever overhovedet kom i biffen.
Jeg tror jeg har givet min mening til kende: Jeg hader Filmen.


...og jeg fatter slet ikke, hvorfor man stadig laver disse uorginale film. Det er ikke engang 1½år siden, at Halloween nr 8 "Ressurection" udkom, og se bare hvor ringe den også var. Disse form for gyserfilm er ikke god underholdning og man (dvs. Hollywood osv.) burde lave flere gysere i stil med The Ring, Dark Water, Porten osv. Det er gysere med guf i.
Don't waste my motherfucking time.
Gravatar

#14 PredatorX 19 år siden

#13

Klart, Wrong Turn er nemlig en OK horror film i stil med Chain Saw Massacre osv... Ikke original, men ret cool. Det kan man bestemt ikke sige om Cabin Fever.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#15 filmz-Bitcho 19 år siden

Nu skal man jo heller ikke tage filmen for mere end den egentlig er. Jeg havde ingen forventninger til den.

Jeg så den sammen med et par gutter over en del øl. Vi havde faktisk en pæn griner over filmen. Især da ham den lille knægt laver det karete spark/hop. Pænt griner...

Filmen er faktisk så ringe, at jeg faktisk synes den er kewl, på en eller anden mærkeligt måde.
Gravatar

#16 filmz-lbw 19 år siden

Arrgh... nu er jeg nødt til at springe med på vognen!

Jeg nægtede simpelthen at tro på kritikken, men nu sidder jeg og kigger på mit Cabin Fever cover fra cdwow og ærgrer mig som bare pokker. Der står "Scary As Hell" og "Terrifying", og jeg kan ikke andet end tro, at der er tale om fejlcitater eller en forveksling med en anden film.

Som stor gyserfan havde jeg store forventninger til netop denne film. Men faktum er - der er intet uhyggeligt over denne film, og den sidste halve time er en stor joke. Dårlige skuespillere, plothuller, og den lammeste slutning jeg længe har set.

Den første 30-40 minutter starter ellers ok, og her er jeg relativ ukritisk overfor et ekstremt standard teen-horror-plot (sex, slasher, og ufattelig dumme stereotype teenagere), men så styrer trucken ellers af sporet.

Det er en "no budget movie", som instruktøren selv fortæller i ekstramaterialet, men jeg fatter ikke, at instruktøren har kunne samle så mange folk omkring det script. Føj for en stinker.

Det værste er næsten at sidde og høre den dopede skater-hippie af en instruktør sidde og fortælle i én lang strøm om gysergenren. Hvert andet ord er for i øvrigt fuck eller sex.

Inspirationen skulle efter sigende komme fra et eller andet tilfældig udslæt, som han engang fik. Den får ellers ikke for lidt, da den selvglade nar i lange vendinger fortæller om sine børnesygdomme.

Idioten sidder tilmed og remser nogle af vor tids største gyserinstruktører (Argento, Romero, Fulci, Jackson, Hideo Nakata og Takashi Miike, mm.), som værende hans forbilleder - men det ændrer ikke på det faktum, at manden ikke fatter en brik af, hvad fanden gyserfilm eller bare film i det hele taget går ud på. Gyd forbyde at vi ser noget fra Eli "Rodden Fruit" Roth igen.
I am smiling because they haven't found the bodies yet.
Gravatar

#17 filmz-The Omen 19 år siden

#16: Kender godt følelsen af at have købt en gang lort. Prøvede det selv med den "roste" They. Den er mindst ligeså dårlig som Cabin Fever.

De fleste gyserfilm er iøjeblikket skuffende. Traileren får én til at glæde sig, men den dækker istedet over en plat, kedelig og stinkende film. Det sker for tit.

Jeg var f.eks. utrolig skuffet, da remaken af The Texas Chainsaw Massacre kom i biografen og endnu mere skuffet over Darkness Falls. Forstå mig ret, filmene er flotte lavet og skuespillerne gør hverisær, hvad de kan ud fra screenplayet. Men filmene stinker, og er IKKE UHYGGELIGE.

Hvorfor skal det være sådan? Selvfølgelig skal der mere til at skræmme os idag end hvad skulle før i tiden, såsom den 1. Halloween, Creepshow 1+2, The Blob, The Texas Chainsaw Massacre, The Fly osv.

Filmfolkene er utrolig gode til at skabe uhyggelige stemninger osv. i deres gyserfilm. Men oftest ender det hele i en gang "løb efter den bange (og sexede) kvinde med et våben i hånden (med effekter ud over det utrolige)". De lægger for meget vægt på selve billedet, dvs. de skabe klamme figure også kaldet "groesout"(stavet rigtigt?). Istedet burde man lægge meget mere vægt på det psykiske, hvilket Gore Verbinski formåede med sin remake af The Ring.
Don't waste my motherfucking time.
Gravatar

#18 filmz-EBG 19 år siden

Jeg er ked af filmen bliver sablet ned her, da den jo ikke er selvhøjtidelig på nogen måde. Den er fyldt med klichéer, ja - så er der noget guf til os der elsker disse dårlige film, dårlige på den fede måde. Den er totalforudsigelig, men med en masse fede twists og syge karakterer. Alene slutningen i denne film, gør at den hæver sig et niveau over denne sæsons andre dårlige B-splat-gys film som Texas chainsaw, Wrong turn, House of the dead (1½m times reklame for et halvdårligt sega kultspil) selv Dead end, der i min bog er blandt de bedre af slagsen. Smag og behag.
Hvis man kun er til 70'ernes "seriøse" gysere, er man selvfølgelg gået forkert i byen.
________________
Vaya con huevos!
Gravatar

#19 filmz-lbw 19 år siden

#18 Jeg kan godt følge dig, nu jeg har fået den lidt på afstand, og jeg kan også godt se, at mine kommentarer giver den en lidt hård medfart. Jeg blev desværre hårdt ramt af "anti-hype rekylen". Mit største problem med filmen er faktisk, at den er markedsført som værende uhyggelig (som næsten alle andre nye gysere) uden at være det.

Filmens kvaliteter ses nok snarere i det univers man præsenteres for (som flere er inde på), og at den ikke er selvhøjtidelig (selv om jeg stadig synes, at karakterer og plot har alt for mange huller).

Ikke desto mindre fik jeg deja vu, da jeg så interviewet med Eli Roth. Han slynger om sig med referencer til store film og andre inspirationskilder, men hans fortælling er flyvsk, usammenhængende og til tider en pærevælling af tilfældige anekdoter og idéer (netop som min opfattelse af filmen).

Jeg kan sagtens se en film som Cabin Fever for det den er, og som stor gyserfan må man jo tage alle varer for gode varer… men hos mig efterlader den desværre ikke noget varigt positivt indtryk.

Andre vil selvfølgelig påstå, at jeg ikke fattede en brik. :D
I am smiling because they haven't found the bodies yet.
Gravatar

#20 filmz-Soren 19 år siden

Jeg må slutte mig til de få der egentlig godt kan lide denne film :)
Da jeg gik u af biografen engang for et stykke tid siden vidste jeg ikke rigtigt hvad jeg skulle syns om den.
På den ene side var den plat og forudsiglig og som tidligere nævt var skuespillerne utrolig dumme,... meeen..
på den anden side havde jeg egentlig også moret mig over filmen hele vejen igennem :)
Flere scener var direkte morsomme.. og jeg kan stadigvæk trække på smilebåndet når jeg tænker på scenen med drengen Denis, som pludselig bryder ud i vild Matrix agtig kon fu, som på ingen måde passede ind i filmen.
Jeg regner med at denne og flere andre scener er ment som at de skulle være malplacerede og komiske, og derfor giver de filmen et lille spark op.

Alt i alt er det ikke en specielt god film, men man keder sig sgu ikke, og har det sjovt hele vejen igennem, så kan i sige hvad i vil :)
__________________
......

Skriv ny kommentar: