“Cabin in the Woods” er alt i alt en god popcornsfilm, der peger fingre ad sit publikum ved (en smule dobbeltmoralsk) at stille det evigtgyldige spørgsmål: ”Hvorfor ser I egentlig det her?” Dette er en tidsalder, hvor at blive stillet til skue er lig med succes, og hvis det ultimativt er sandheden, så nyder de fem hovedpersoner i “Cabin in the Woods” masser af succes. Hvis det ikke havde været for den alt, alt for overdrevne slutning, ville “Cabin in the Woods” have været en på én gang skræmmende, kvik og drilsk udstilling af vores voyeuristiske behov. Nu er det i stedet bare en hæderlig horrorfilm med flere gode ideer, der desværre ikke realiseres godt nok.
#11 x marks the spot 12 år siden
Samme filmoplevelse her! Jeg var godt klar over, at filmen havde et twist ud fra traileren, men ikke DÉT twist!! Elsker den genre af
#12 filmkorn.dk 12 år siden
Must have på blu-ray.
#13 lagoni 12 år siden
#14 Zombi 12 år siden
Sjovt hvis man bytter et par ord ud var det stort set sådan jeg havde med "The Avengers".
"Cabin In the Woods" er stadig årest sjoveste biftur.
#15 the_paki_don 12 år siden
Enig med de andre om, at anmelderen har misforstået slutningen. Filmen eksisterer netop for at give os den slutning og interessen for den afslutning (og alt det arbejde der er lagt i monstrene og hele baggrundshistorien) er hovedpunktet for Goddard og Whedon.
Jeg beklager, at det kan lyde lidt hårdt, men det er næsten dumt af anmelderen at komme med de udtalelser.
Jeg var rigtig glad for filmen og vil anbefale den til enhver.
#16 Collateral 12 år siden
Hvilket twist? Filmens første scener viser dem der styrer løjerne. Det er ikke beregnet på at være et twist, men en leg med genrens konventioner via en IMO interessant præmis. Fair du ikke kan lide den, oplevede den bare helt anderledes.
#17 the_paki_don 12 år siden
Man skal kende reglerne for gyserfilmen for at få det meste ud af filmen og jeg mener, at det er folk, der har forstand på det, som har fået mest ud af filmen.
Så jeg kan godt forstå, at der er nogen, der er faldet fra, hvis de ikke forstår gyserfilmens konventioner. Jeg synes, at det er en ganske intelligent underholdningsfilm, som gør sit for at forfriske genren og vise, at man godt kan have en kærlighed til en vis genre eller tidsalder (80'er gyserfilm), men stadigvæk have skarpsindighed nok til at se dens svagheder og fremvise dem i dette herlige studie af gyserfilmen.
Og er desuden enig med el vez.
#18 filmkorn.dk 12 år siden
The Avengers var en lidt fesen affære for mig.
#19 filmkorn.dk 12 år siden
Undskyld mig, men anmelderen har da fuldstændig misforstået slutningen. Der er ikke noget twist og skal heller ikke være noget twist. Slutningen (og nu bliver han artsi fartsi) er som fortissimo i et klassisk stykke musik. Et brag af en slutning, der til fulde lever op til filmens legen med genrens konventioner og som fik mit filmhjerte til at banke ekstra stærkt.