“Cabin in the Woods” er alt i alt en god popcornsfilm, der peger fingre ad sit publikum ved (en smule dobbeltmoralsk) at stille det evigtgyldige spørgsmål: ”Hvorfor ser I egentlig det her?” Dette er en tidsalder, hvor at blive stillet til skue er lig med succes, og hvis det ultimativt er sandheden, så nyder de fem hovedpersoner i “Cabin in the Woods” masser af succes. Hvis det ikke havde været for den alt, alt for overdrevne slutning, ville “Cabin in the Woods” have været en på én gang skræmmende, kvik og drilsk udstilling af vores voyeuristiske behov. Nu er det i stedet bare en hæderlig horrorfilm med flere gode ideer, der desværre ikke realiseres godt nok.
#1 pashadk 12 år siden
#2 Collateral 12 år siden
#3 HonoDelLoce 12 år siden
En utroligt ringe film, i øvrigt..
#4 Frederik 12 år siden
"Cabin in the Woods" er en del anderledes end hvad trailerne hentyder til :).
Tror anmelderen har misforstået hvad det er, filmen forsøger. Det anmelderen kalder en "overdrevet" slutning er jo hele pointen med filmen, og er essentielt for plottet. Hvis slutningen blev nedtonet ville filmen ikke fungere.
Filmen argumenterer ironisk for den grundlæggende og lidt fjollede tiltrækningskræft horrorfilm har.
#5 filmkorn.dk 12 år siden
#6 Knuden 12 år siden
#7 duuk74 12 år siden
Den her? http://www.imdb.com/title/tt0280969/
#8 HonoDelLoce 12 år siden
Det tror jeg faktisk, ja :)
#9 Lord Beef Jerky 12 år siden
Mht. denne film har jeg kun hørt godt fra omgangskredsen, og de positive anmeldelser vælter jo nærmest ind, så den skal klart tjekkes ud.
#10 El vez 12 år siden
To kæmpe thumbs up herfra, Cabin in the woods er den bedste filmoplevelse jeg har haft i år, ikke mindst i kraft af de punkter der kritiseres i anmeldelsen.
Filmen har også andre kvaliteter, der sætter den milevidt fra den gennemsnitlige horrorfilm, hvad angår dialog og skuespil.