“Cabin in the Woods” er alt i alt en god popcornsfilm, der peger fingre ad sit publikum ved (en smule dobbeltmoralsk) at stille det evigtgyldige spørgsmål: ”Hvorfor ser I egentlig det her?” Dette er en tidsalder, hvor at blive stillet til skue er lig med succes, og hvis det ultimativt er sandheden, så nyder de fem hovedpersoner i “Cabin in the Woods” masser af succes. Hvis det ikke havde været for den alt, alt for overdrevne slutning, ville “Cabin in the Woods” have været en på én gang skræmmende, kvik og drilsk udstilling af vores voyeuristiske behov. Nu er det i stedet bare en hæderlig horrorfilm med flere gode ideer, der desværre ikke realiseres godt nok.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 pashadk 11 år siden

En lille side notat er at filmen blev produceret tilbage i 2009 og først er blevet udgivet nu, og ikke i 2012, som der står.
Gravatar

#2 Collateral 11 år siden

Er rigtig spændt på denne her. Ankepunkterne omkring slutningen er lidt lig dem jeg har hørt andetsteds, så det kunne jo tyde på at det reelt er en lidt ærgerlig måde den bliver afrundet på, men nu må vi se.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#3 HonoDelLoce 11 år siden

Jeg synes altså, at historien lyder meget som en anden film, jeg så for nogle år tilbage. Der var gruppen af unge mennesker dog indviede i, at der var kameraer osv på. Noget med, at de meldte sig til et reality-show, som så viser sig kun at blive vist til nogle rigmænd, der satser penge på, hvem der dør først eller noget i den retning.

En utroligt ringe film, i øvrigt..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#4 Frederik 11 år siden

HonoDelLoce (3) skrev:
Jeg synes altså, at historien lyder meget som en anden film, jeg så for nogle år tilbage. Der var gruppen af unge mennesker dog indviede i, at der var kameraer osv på. Noget med, at de meldte sig til et reality-show, som så viser sig kun at blive vist til nogle rigmænd, der satser penge på, hvem der dør først eller noget i den retning.

En utroligt ringe film, i øvrigt..




"Cabin in the Woods" er en del anderledes end hvad trailerne hentyder til :).


Tror anmelderen har misforstået hvad det er, filmen forsøger. Det anmelderen kalder en "overdrevet" slutning er jo hele pointen med filmen, og er essentielt for plottet. Hvis slutningen blev nedtonet ville filmen ikke fungere.


Hele ideen er jo at teenagerne ikke er heltene. Det er dem under jorden, der er filmens helte. De redder verden, år efter år ved at ofre en tilfældig flok unge til guderne. Og guderne er os, publikum. Din skuffelse i gudens hånd er hele ideen med filmen.




Filmen argumenterer ironisk for den grundlæggende og lidt fjollede tiltrækningskræft horrorfilm har.
Gravatar

#5 filmkorn.dk 11 år siden

At kalde filmen splinterny er vist lige at tage munden for fuld. Den har ligget på hylden siden 2009.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#6 Knuden 11 år siden

Elsker slutningen! :P Herlig anbefalelsesværdig film for fans af genren imo.
Gravatar

#7 duuk74 11 år siden

100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#8 HonoDelLoce 11 år siden

duuk74 (7) skrev:
#3

Den her? http://www.imdb.com/title/tt0280969/


Det tror jeg faktisk, ja :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#9 Lord Beef Jerky 11 år siden

#8 My Little Eye havde da nogle fine idéer, men ja... den er ret skidt udført.

Mht. denne film har jeg kun hørt godt fra omgangskredsen, og de positive anmeldelser vælter jo nærmest ind, så den skal klart tjekkes ud.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#10 El vez 11 år siden

Jeg må også stille mig uenig med anmelderen, mht. at slutningen er søgt eller overdrevet.

Kan man ikke argumentere for, at det er overdrevet, at gængse horrorfilm på mystisk vis ender godt? At jomfruen overlever osv? På den facon, især sådan Cabin in the woods er sat op, er det da netop forfriskende at den ender som den gør.


To kæmpe thumbs up herfra, Cabin in the woods er den bedste filmoplevelse jeg har haft i år, ikke mindst i kraft af de punkter der kritiseres i anmeldelsen.

Filmen har også andre kvaliteter, der sætter den milevidt fra den gennemsnitlige horrorfilm, hvad angår dialog og skuespil.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."

Skriv ny kommentar: