“The Cabin in the Woods” var en af årets vildeste biografoplevelser, og det er om nogen en film, der fortjener et gensyn. Filmen er bogstaveligt talt en anden, når man ser den igen, for ved gensynet ved man nemlig, hvordan det hele hænger sammen, og det er derfor muligt at gennemskue og få øje på langt flere fabelagtige horror-referencer og -overvejelser end ved første gennemsyn. Oven i det har fans en fantastisk auditiv oplevelse i vente på Blu-ray, og skiven er også proppet med fremragende ekstramateriale. “The Cabin in the Woods” er en film lavet af horror-fans til horror-fans, og fans bør ikke tøve med at investere i dette pragteksemplar af en genrefilm!
#21 Høegh 11 år siden
Rent genremæssigt er vi vel også mere over i slasher/komedie
#22 Lord Beef Jerky 11 år siden
#23 Ispep 11 år siden
For det første; filmen er ikke en decideret gyser (hvilket jeg også måtte erfare) men en splatter/kommedie/meta-horrorfilm. Der er ingen dybere mening heller, så det skal du ikke lede efter.
Hvad genren er for mig kommer an på den specifikke film. I dette tilfælde er det en herlig omgang slatter/komedie hvor klicheer vendes på hovedet, herlige referencer og godt plot.
#24 Doom 2: Hell on Earth 11 år siden
Er det den nye Prometheus eller hva'?
#25 McPeter 11 år siden
For mig tog det nogle dage at synke ind inden jeg rigtig forstod at sætte pris på filmens kvaliteter. Og ja, genren er ret svær at definere, da det er en slags meta-genre der kigger på gyserkomedie-genren oppefra.
#26 McPeter 11 år siden
#27 Lord Beef Jerky 11 år siden
#28 Høegh 11 år siden
Lige her er vi så meget uenige.
Alene på meta-fronten, løber Adaptation i cirkler om Cabin in the Woods.
Men CitW er bestemt en god film (4/6). Den er sjov, frisk og på enkelte punkter også ganske uforudsigelig. Den er bare ikke specielt intelligent i sin tilgang - og vender ikke nær så meget slasher/horror-genren på hovedet som man kunne have håbet.
#29 McPeter 11 år siden
Jeg havde en bedre oplevelse ved at se Oblivion, selvom ideen i CitW er mere original. Det kan dog også have noget at gøre med at jeg elsker sci-fi film og yderst sjældent ser gysere, så der er nok en kraftig skævvridning i antallet af referencer jeg samler op. :-) Men begge film låner dog kraftigt fra originalmaterialet, med et kærligt glimt i øjet.
#30 Lord Beef Jerky 11 år siden
Adaptation er bedre, ja.