Dertil kommer filmens fornemt foruroligende og trøstesløse stemning, der ulmer forstemmende på billedsiden under Kansas’ blygrå himmel og forårets forrevne træer i de glimtvis storslåede panoramalandskaber. Akkompagneret af et minimalistisk score, der blot forstærker den uudsagte desperation. Der males ikke med brede pensler, og heri ligger årsagen til, at filmen måske ikke umiddelbart skærer sig vej ind til tilskuerens hjerte, men snarere bygger sig sagte op i bevidstheden. “Capote” er en film der hjemsøger ens tanker, længe efter den er slut.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Hal60 18 år siden

Bestemt også en film jeg skal se... helst snarest.
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#2 filmz-Avenger- 18 år siden

Utrolig fængende film, det må jeg sige, kan godt forstå han fik en Oscar for den rolle, han rammer det 100% :)
Gravatar

#3 Bates 18 år siden

Fænomenal film. Phillip Seymour Hoffman har uden tvivl fortjent den oscar.
Gravatar

#4 jessup 18 år siden

Jeg glæder mig meget til den.
This is just until June
Gravatar

#5 Outbound Sith 18 år siden

Hvis ikke jeg havde set PSH i andre film, så ville jeg være tilbøjelig til at tro, at han var sådan til hverdag. Dustin Hoffman i "Rain Man" go home!!!

Selve filmen er måske ikke helt en Best Picture-nominering værdig, men skuepileet alene gør den værd at bruge penge på.
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#6 [email protected] 18 år siden

Jeg skal Se den film!

(Hvad mener du med Dustin Hoffman i Rain Man go home?)

Dustin spillede herre godt i den film!

Hellere sige "Anders And go home" :-)
Gravatar

#7 filmz-yoshimura 18 år siden

#6 Fatter man en brik her? I don't think so.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#8 Outbound Sith 18 år siden

#6 Du melder bare tilbage, når virkningen fra de små piller har fortaget sig, ik'???
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#9 filmz-Pheonix 16 år siden

En fantastisk fængslende film.

Er fantastisk godt opbygget, og man kan jo kun tage hatten af for skuespilllerpræstationerne..

Skriv ny kommentar: