Filmen er selvsagt i 3D, og den effekt fungerer såmænd fint, om end jeg ikke så noget, der overbeviste mig om, at jeg ikke ville have nydt den lige så meget i 2D. 3D-effekten er på mange måder også det mest moderne ved filmen, der ellers helhjertet har påtaget sig tegneseriens gammeldags udformning og gjort den til et betydeligt fortrin. Ligesom sin helt synes den at stamme fra et sted tilbage i fortiden, hvor tingene var mere enkle, utvetydige og ukomplicerede – og også en hel del sjovere.
Se også: Filmz TV: Drilske dusørjægere, Woody Allen og “Captain America”-interviews
#11 Lawman. 13 år siden
#12 MS84 13 år siden
For de folk som har set Thor, ved også hvad der er sket med Red Skull ;)
#13 BN 13 år siden
Figuren forbindes med ifølge Stan Lee selv med "afvisning, utilstrækkelighed og ensomhed". Og netop afvisning og utilstrækkelighed beskriver jo meget fint DIN reaktion på Spider-Man á la Raimi/Maguire!
Så dét må da kunne kaldes et pletskud!
#14 Babo84 13 år siden
Øv.. Men tror jeg ser den alligevel, men fin anmeldelse, amigo..
Sådan havde jeg det også med IronMan. God førstedel, men knap så god anden halvleg.
#15 IK 13 år siden
Ser frem til din vurdering.
Jo, jeg har skam en ide. :)
#16 Kviesgaard 13 år siden
Den genstand, som the Red Skull finder i Norge, refererer også til en kendt genstand i tegneserieuniverset.
Den gruppe soldater, som danner hold med Captain America, er heller ikke nogen hvem som helst, men derimod:
Noget som jeg fandt rigtig godt i filmen, er hvordan han får sin dragt. Den originale udgave ligner unægtelig noget, der var bedre til at sælge krigsobligatoner, end til at benytte på slagmarken. At han så senere vælger at bevare designet i en mere kamporienteret udgave, synes jeg nu var ok.
Jeg kan også godt lide at den kube, som Red Skull bemægtiger sig i starten, får lidt reference til film-marvel-versionen af den nordiske mytologi. Det giver for mig også en god forklaring på den energi den rummer.
Til sidst vil jeg sige at jeg jeg også nød både Chris Evans som Steve Rogers og Hugo Weaving som Red skull.
#17 Spirit 13 år siden
#18 Tegningen 13 år siden
Jeg havde ellers ikke de høje forventninger til filmen og jeg er da lidt Cap. fan.
Jeg er iøvrigt enig i at 3D intet gjorde til denne film. Det var spild af penge.
#19 myshkin 13 år siden
Noget i retningen af det som jeg mener von Trier prøvede at udtale sig om mange måner siden i Cannes..
- internet anonymous
#20 schodt 13 år siden