Filmen er selvsagt i 3D, og den effekt fungerer såmænd fint, om end jeg ikke så noget, der overbeviste mig om, at jeg ikke ville have nydt den lige så meget i 2D. 3D-effekten er på mange måder også det mest moderne ved filmen, der ellers helhjertet har påtaget sig tegneseriens gammeldags udformning og gjort den til et betydeligt fortrin. Ligesom sin helt synes den at stamme fra et sted tilbage i fortiden, hvor tingene var mere enkle, utvetydige og ukomplicerede – og også en hel del sjovere.


Se også: Filmz TV: Drilske dusørjægere, Woody Allen og “Captain America”-interviews

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 SpielbergFreak 12 år siden

Den skal ses i 2D da den er skudt i 2D!
Gravatar

#2 Slettet Bruger [396709978] 12 år siden

Som jeg skrev i min korte anmeldelse i What we saw-tråden, så kan man sagtens bruge penge på en ekstra pose slik, i stedet for at se 3D-udgaven.

Bortset fra det: en glimrende superheltefilm, jeg var godt underholdt. :)
Gravatar

#3 Isse 12 år siden

Nu har jeg set filmen og synes den er fantastisk!

Fin anmeldelse. Men hvorfor er der ikke et par ord om Chris's præstation?`
Gravatar

#4 IK 12 år siden

Captain America: The First Avenger

Så er de såkaldte b-heltes tur forbi for dette år, og først næste år ser vi dem alle sammen forenet I The Avengers. Thor var en af årets postive overraskelser for mit vedkommende. Chris Hemsworth leverede en overbevisende, karismatisk og herlig præstation som titelhelten. Jeg var meget underholdt over filmens velfungerende action, og faldt også for den den typiske men søde og effektive kærlighedshistorie. Kenneth Branaghs teatralske præg var tydelig, og gav filmen noget emotionel pondus, og gjorde filmen lidt anderledes ift. mange andre superhelte-filmatiseringer. Jeg var desværre ikke ligeså imponeret over Chaptain America: The First Avenger.

Filmens første halvdel var hæderlig. Chris Evans var sympatisk som papirtynde Steve Rogers, der gang på gang bliver uegnet for militærtjeneste. Den startede fint med en introduktion af skurken, og etablerede langsomt sin historie. Stanley Tucci gjorde en rigtig god figur, men ligeså snart tynde Steve blev den store og pumpede Captain America, slukkede medfølelse- og engagerings-lyset for mig.
Der var ikke noget engagement for karaktererne (var der nogen der fældede en tåre da hans bedste ven døde?).
Vores helt er simpelthen usårlig. Han slås med en hel hær, hopper igennem flammer, og springer en masse lort i luften, men får næsten ikke en eneste stramme. Jeg savnede intensitet og nærvær, men det var simpelthen så fraværende. Det var ikke fordi karakteren ændrede sig gevaldigt, men fordi filmen havde alt for travlt med at kaste os ud i sjælløse og uinteressante actionscener.

Hugo Weaving (dygtig skuespiller der formår at give sin tynde karakter minimal grad af.. tja.. karakter) spiller en sindsyg, cheesy og ånsvag nazist med navnet Red Skull.
Hans forhistorie bliver ikke rigtig fortalt, men kun hintet et par gange, og hans mål er fandens idiotisk og uforklarelig (his target is "everything"? Huh!?!). Han er hverken truende eller frugtindgydende, og giver heller ikke vores helt noget modstand. For ikke at tale om hans død, der var et stort antiklimaks.


Joe Jonston fortsætter sin middelmådige stime. Der er simpelthen ikke noget som helst i Captain America der adskiller den fra utællelige andre Blockbusters.
Gravatar

#5 Slettet Bruger [396709978] 12 år siden

IK (4) skrev:
Så er de såkaldte b-heltes tur forbi for dette år

B-helte? :)
Gravatar

#6 IK 12 år siden

utyske (5) skrev:
B-helte? :)


Hehe det er nu ikke helt forkert. Green Lantern er ingen Batman, og Captain America er ingen Spider-man. :)
Gravatar

#7 Slettet Bruger [396709978] 12 år siden

IK (6) skrev:
Hehe det er nu ikke helt forkert. Green Lantern er ingen Batman, og Captain America er ingen Spider-man. :)


Meeen, der er nu langt til at kalde det b-helte, da der stadig er tale om super-populære figurer. :)

Ud fra den logik, er alle andre helte jo b-helte, eftersom Batman og Spider-Man vel er de mest populære helte hos hhv. DC og Marvel, vi taler jo ikke ligefrem om helte i retning af Spider-Woman eller Blue Beetle. :)
Gravatar

#8 Bruce 12 år siden

IK (6) skrev:
... og Captain America er ingen Spider-man. :)


Så blev interessen lige vakt ;)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#9 IK 12 år siden

utyske (7) skrev:
Meeen, der er nu langt til at kalde det b-helte, da der stadig er tale om super-populære figurer. :)


Du har nok ret. Jeg er blevet overtalt til at kalde dem for minus A-helte. ;)

Bruce (8) skrev:
Så blev interessen lige vakt ;)


Kan du ikke lide Spider-Man?!? Chokerende :)
Gravatar

#10 Bruce 12 år siden

IK (9) skrev:
Kan du ikke lide Spider-Man?!? Chokerende :)


Jo, men jeg kan ikke lide Tobey McGuire i rollen og Sam Raimis fortolkning af figuren.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos

Skriv ny kommentar: