Det bør nævnes, at filmen kommer op i biograferne med både originale engelske og danske stemmer. Undertegnede har kun set originalversionen, så hvorvidt den danske udgave fungerer bedre eller værre, kan ikke vurderes her.
Skriv ny kommentar:
Det bør nævnes, at filmen kommer op i biograferne med både originale engelske og danske stemmer. Undertegnede har kun set originalversionen, så hvorvidt den danske udgave fungerer bedre eller værre, kan ikke vurderes her.
Skriv ny kommentar:
#51 Captain Vallo 19 år siden
Tænk, jeg troede, at det var vores træk at hive tøsepigen med i biffen, så vi kunne få lov til at kramme hende...
then why is my arse
the perfect height for kicking?
#52 filmz-frenger 19 år siden
Det er jeg fuldstændig klar over. Men ændrer det noget af det jeg har postuleret?
#53 filmz-goodcall 19 år siden
Historien som man kender fra da man var en lille knægt, bliver visualiseret på fantatisk måde. Der virkelig forstår at folde det eventyr ud, som bogen indeholder.
Skuespillet af specielt Johnny Depp er fantastisk. Hans evne til at ramme sin rolle er super god. Denne indelukkede eksentriske Willy Wonka er spillet rigtigt flot.
Og ja.. der er lidt "falden på halen" komik, og ja.. det skal der til for at få børnene med. Det er jo en film skabt til børn, med det sædvanlige drys voksen humor skruet ind. Og dette syntes jeg at Burton slipper godt af sted med.
Da jeg gik ud af biograffen, klædte et stort smil mit ansigt. Og dette var bestemt en rigtig dejlig oplevelse. En jeg klart kan anbefale alle med hang til et dejligt eventyr. Skøn film. En film der viser hvad fornuft er.
#54 filmz-moonbird 19 år siden
#55 Hal60 19 år siden
3/6 herfra!
#56 Captain Vallo 19 år siden
Men filmen er blot tro mod Roald Dahls bog på sangene.
Alle sangene var med i bogen og læser du filmens credit så er det også Roald Dahl, der er krediteret for teksterne.
Jeg synes netop, at Elfman har gjort et flot stykke arbejde med at sætte musik til alle de sange man som purk kun kunne se nedfældet i en bog.
Indrømmet, de er måske ikke på højde med hans sange i f.eks. Nightmare BC, men ikke desto mindre er det stadig magi...
Magi som resten af filmen (5/6 herfra, i øvrigt).
then why is my arse
the perfect height for kicking?
#57 filmz-bastian 19 år siden
#58 filmz-melian 19 år siden
(skal se den sjette gang i morgen)
Burton, Depp og Elfman : Mælk, Chokolade og Sukker
....
But why is the rum gone?!
#59 filmz-melian 19 år siden
....
But why is the rum gone?!
#60 Bobby Singer 18 år siden
Det her er en af de bedste film, jeg har set længe, den er bare fantatisk intet mindre.
Tim Burton er en af de bedste instruktører overhovedet, det beviser han igen med Charlie and the chocolate factory.
Johnny Depps præstation som Willy Wonka er eminent.
Danny Elfmans musik er fantatisk stemningsfuld, lige som den skal være.
Tim Burtons instruktion er sublim, når man så mikser de 3 ingredienser sammen altså Burton+Depp+Elfman = KLASSIKER.
Jeg hved godt at det lyder lidt monotomt rosende, men den er altså så god. :)
Oompa-Loompaerne er godt nok fede, kunne godt lide deres sange.
Det gør jo heller ikke noget at Christopher Lee har en lille rolle i filmen.
Så alt i alt en fantatisk film, som man ikke må snyde sig selv for, kan kun anbefales herfra. ;)
Den får 5/6