Når man har set “Riddick” er man ikke i tvivl om, hvor de multi-mange millioner, der er blevet brugt på filmen, er forsvundet hen. Filmens visuelle side er ganske enkelt fantastisk flot og giver indtrykket af en episk film. Dette ses specielt i scenerne hvor Necromongerne invaderer Helios Prime. Omfanget af deres hær og angrebet i sig selv er nok til at tage pusten fra enhver.
Man tvivler ikke på, at der ikke er sparet på det mindste, når man ser de flotte og detaljerede kostumer og rustninger, samt de storslåede (og ofte dunkle) kulisser. Filmens CGI-effekter hører også til helt i toppen – faktisk er der ikke en finger at sætte på dem filmen igennem. Her er specielt de enorme udsigter over filmens forskellige planeter imponerende.
Hvis man koger alle disse ting ned, står man tilbage med en ganske storslået og episk action-film. Plottet, det gemmer vi godt af vejen, og i stedet nyder vi Vin Diesel der giver for fuld udblæsning i en lang række veludførte action-scener.
#31 filmz-Zikor4 20 år siden
#32 filmz-juggalo 20 år siden
Vil også mene, at TCOR er en udemærket actionfilm, som underholder i et par timer og derefter hurtigt bliver glemt.
Pitch Black er, efter min mening, en film af en helt anden kaliber. Jeg har set Pitch Black flere gange, og selvom ikke alle effekterne holder, så er historien og "følelsen" af filmen noget helt specielt som man bliver grebet af hver gang.
Og i øvrigt, er jeg den eneste som synes det var lidt lamt, at man vælger at kopiere "løbe-sekvensen" fra Pitch Black??
#33 armadillo 20 år siden
#34 azathoth 20 år siden
#35 filmz-Pollux 20 år siden
Riddick er en interessant karakter og jeg synes egentlig at Vin Diesel passer fortræffeligt til ham så jeg glæder mig bare til de næste i serien...
#36 The_Real 20 år siden
Historien: ikke noget at komme efter, meget tynd, meget forudsigelig, og næsten ikke eksisterende i store passager af filmen.
Action: Jo der er da action, men der var intet jeg ikke havde set i andre film før, alt var kopieret, og må ærligt indrømme, kedede mig bravt under mange af action-sekvenserne.
Navnene: Necromongers, Furyan, Crematoria... behøves jeg sige mere?
Den eneste grund til jeg vil forbarme mig og give den 1 af 6 er sekvensen i fængslet med Riddick og "hunden".
#37 filmz-madgatz 20 år siden
der er vidst en der har fået det forkerte ben ud af sengen :/
synes det er en råfed film :)
#38 The_Real 20 år siden
Well, et eksempel hvor meget jeg kedede mig, var at jeg begyndte at regne temperaturene på planeten Crematoria om til Celcius (regnede med at det var opgivet i fahrenheit, eftersom det er det eneste amerikanere forstår).
Temperaturene der var -300 til 700, hvilket svarer til -184.5 til 371C.
Ilt's kogpunkt er -183C, ergo vil ilten være flydende da de løber ud på planeten til at starte med, da man må regne med at de ikke kan holde sig i "solopgangsbæltet" hele tiden, da vi så solen indhente dem, ergo kan de ikke benytte sig af solen til at opvarme ilten for dem, så de kan trække vejret for slet ikke at nævne kroppen reaktion på de temperaturer...
#39 filmz-d4||3 20 år siden
#40 filmz-Martin Schou 20 år siden