Når man har set “Riddick” er man ikke i tvivl om, hvor de multi-mange millioner, der er blevet brugt på filmen, er forsvundet hen. Filmens visuelle side er ganske enkelt fantastisk flot og giver indtrykket af en episk film. Dette ses specielt i scenerne hvor Necromongerne invaderer Helios Prime. Omfanget af deres hær og angrebet i sig selv er nok til at tage pusten fra enhver.

Man tvivler ikke på, at der ikke er sparet på det mindste, når man ser de flotte og detaljerede kostumer og rustninger, samt de storslåede (og ofte dunkle) kulisser. Filmens CGI-effekter hører også til helt i toppen – faktisk er der ikke en finger at sætte på dem filmen igennem. Her er specielt de enorme udsigter over filmens forskellige planeter imponerende.

Hvis man koger alle disse ting ned, står man tilbage med en ganske storslået og episk action-film. Plottet, det gemmer vi godt af vejen, og i stedet nyder vi Vin Diesel der giver for fuld udblæsning i en lang række veludførte action-scener.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-stoney joe 20 år siden

ahhh come on Spartacus, hvem kan ikke lide Dolph lundgren :D
- "Procrastinate while you still can, dont put it off!"
Gravatar

#22 PredatorX 20 år siden

Vin Deisel er da ELENDIG!!!!! Giv manden en speech coach, han kan jo stort set ike tale... Pitch Black var lysår bedre, men klart ok sci-fi action. Et fem årig barn ville dog kunne komme op med bedre navne end "Necromongers" etc - dybt til grin.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#23 El vez 20 år siden

Heh.. en bitter mand!
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#24 filmz-Lux Aerterna 20 år siden

The Cronicles of Riddick er ment som en trilogi, så der kommer to film mere. Dette er også en god grund til, at man ikke kan forvente at få hele historien forklaret i første film. Jeg kan godt være enig i, at det ikke var ret meget, man fik at vide om personernes baggrunde og historien. F.eks. aner man ikke, hvad en furiyaner er. Man er nødt til at se historien i sin helhed, før man kan bedømme den. Så dér.
----------
"Kill the spiders... and save the butterflies... It's rational until you realize that by striving for it, you become a spider yourself..
Gravatar

#25 filmz-Kadann 20 år siden

#24 -

Der er jeg nu ikke helt enig. En film skal stadig kunne bedømmes som et selvstændigt "værk", selvom den er en del af en større helhed.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#26 prec 20 år siden

Det er klart en af de bedste action film længe, handling eller ej, og at sige der ikke er nogen handling er også et sted ret dumt.
Alene er handlingen måske en smule tynd, men man skal lige tænke på at der er skrevet 3 bøger før den denne film er bygget på:
1. Escape from Butchers Bay - Lavet som Xbox spil
2. Pitch Black - Lavet som film
3. Dark Fury - Lavet som anime film
4. Chronicles of Riddick - Lavet som film (duuh)

Det får mig også lidt til at undre mig over at i nævner muligheden for en eller to fortsættelser da der ikke er flere bøger at bygge dem på, men det kan da ske at hollywood finder på sine egne...

Ligemeget hvad synes jeg at historien om Riddick er en af de bedste nogensinde, karakteren Riddick er perfekt, nogen mener at Vin Diesel ikke kan snakke og bare knurre... men det er hele meningen, han skal være en dyrisk morder.
Gravatar

#27 filmz-Dennis 20 år siden

Iflg Empire magazine i denne måned er det som #24 skriver en trilogi, hvor Pitch Black fungere som Hobitten gør for LOTR. Fordi Chronicles er så dyr at producere, ville man vente og se succesen inden man lver en trilogi.
"Say hello to my little friend"
Gravatar

#28 filmz-omega2005 20 år siden

Jeg ville ikke springe op af stolen i begejstring over The Chronicles Of Riddick ... altså filmen har en alletiders underholdnings værdi, der er gang i den fra start til slut. Men det er ikke noget man ikke har set før, men en flot film med et udemærket flow (som dog afviger lidt af og til).

Elsker Pitch Black og er helt fascineret over personen Riddick, virkelig fed sammensat figur som sammensat af en skurk og en helt danner grundlag for en masse action.

Men desværre tror jeg hurtigt The chronicles Of Riddick ryger hurtigt i glemme bogen, iforhold til dens "forgænger" som stadig anses af mange som værende en original film :)
Gravatar

#29 filmz-The Omen 20 år siden

#22: Helt ening, og jeg har aldrig fattet, hva grunden var til at han kunne medvirke i Saving Private Ryan.
Don't waste my motherfucking time.
Gravatar

#30 filmz-Zikor4 20 år siden

#29 Hvad har det med et det hele at gøre, det var da kun godt for hans karriere at han var med i lige netop Saving Private Ryan.....

Skriv ny kommentar: