Actionsekvenserne opnår en sjælden gang imellem den ønskede intensitet, når Leterrier smækker kameraet tæt på slagsmålene og skruer op for tempoet. Men i alt for lange passager valser Worthington (og også en veloplagt, men underudnyttet Mads Mikkelsen) blot langsomt rundt fra punkt A til B til C… Rørende romantik og joviale jokes udebliver, der er nul overraskelser, og slutningen er årets hidtil største antiklimaks. Det føles helt forkert at se så dygtige skuespillere som Liam Neeson og Ralph Fiennes optræde i kostumer og iført makeup, der får dem til at ligne aldrende drag queens, og det er heller ikke et plus, at deres replikker lyder som slagord fra skolegården. I guder…

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#41 PredatorX 14 år siden

Elendig film.

Elendig 3D. Det ødelagde jo hele filmen? Som om de ikke havde justeret kontrast niveauet, så filmen bare var helt mørk og derved ødelagde alle detaljer. Det så ofte bedre ud uden briller. EPIC FAIL!
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#42 Muldgraver 14 år siden

Fantastisk film, den som lå og gemte sig bag den til mestendels rædsomme dialog og snaskede sentimentalitet. En film som er så frivilligt komisk, og tør muntre sig med mekaniske ugle (som jeg så lige har fundet ud af er en reference til den første film...) og en sort Pegasus og nogle skønt fjogede bifigurer og deres fjollede kommentarer. Jeg var helt pjattet med skorpionerne, især da en midt ud af ingenting dukkede op i Argos, det var så lattervækkende.

Skuespillet var ret ligegyldigt, bortset fra Ralph Fiennes, som gav en meget ubehagelig dybde til Hadesfiguren. Man måtte tvinges til at møde en gud som fik sin energi fra håbløshed og frygt, og derfor blev tilsvarende apatisk at se og høre på, men som ikke desto mindre var drevet af samme opslugende begær som resten af guderne, efter deres stof, leveret til dem af menneskene.

Jeg havde minusforventninger da jeg blev inviteret med ind for at se filmen, men blev positivt overrasket, og kan kun ærgre mig over filmens og karakterernes enorme potentiale ikke blev belyst (Medusas tragedie blev kort nævnt, men hvor kunne det have været fantastisk at gøre mere fortælling ud af hendes forbandelsessituation).

Ak, at det gode fylder så lidt, og jeg må nøjes med at give filmen 2 stjerner.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#43 Lars.dk 11 år siden

Det værste lort: PART 1
Danmarks værste "komiker" http://img687.imageshack.us/i/1281198900438.gif/

Skriv ny kommentar: